Bier&cO en Swinkels: 'Win-win voor iedereen'

Tags: bier

Bier&cO en Swinkels: 'Win-win voor iedereen'

Ondernemers uitdagen hun gasten te verleiden eens iets anders te drinken. Dat is waar Swinkels Family Brewers en Bier&cO zich beide op richten. Door hun krachten te bundelen, verwachten ze daarin nóg beter te slagen.

Tekst Carolien Dircken

Deze week werd bekend dat Swinkels Family Brewers Bier&cO overneemt. “Een win-winsituatie”, noemt Bier&cO-directeur Gaius Voûte dat. “Voor alle partijen: Bier&cO, Swinkels Family Brewers, de horecaondernemer én de consument.” Zowel Bier&cO als Swinkels Family Brewers heeft als doel een brede doelgroep in Nederland te laten kennismaken met speciaal- en lokaal bier, en een relevant aanbod voor de consument te bieden.

Bredere keuze
“Door het assortiment van Bier&cO in het portfolio van Swinkels Family Brewers op te nemen, wordt het totale portfolio relevanter én krijgen die lokale, ambachtelijke bieren een grotere afzetmarkt”, zegt Voûte. “Onze klanten, de ondernemers, krijgen dus een bredere keuze in wat ze hun gasten aanbieden. En de consument kan op steeds meer plekken kennismaken met de ambachtelijke dranken uit ons assortiment.”

Expertises bundelen
Het bevalt beide partijen ook heel goed dat ze met de samenwerking hun expertises bundelen. “Bij Swinkels Family Brewers zit de brouwexpertise”, benadrukt Voûte. “Terwijl Bier&cO veel oog heeft voor trends in de markt en veel échte bierexperts in huis heeft. Ook daarin zie ik alleen maar winnaars: we kunnen gebruikmaken van elkaars kennis.”

Verder geen gevolgen
Voor de partners van Bier&cO en Swinkels Family Brewers, ondernemers en lokale, ambachtelijke brouwerijen, verandert er door de overname verder weinig, belooft Voûte. “Ondernemers blijven gewoon de bekende contactpersonen als aanspreekpunten houden. En we blijven de eigen identiteit en eigen ondernemersgeest van de lokale brouwerijen waarmee we werken vooropzetten. Ze behouden hun onafhankelijkheid, ook nu hun bieren worden toegevoegd aan het portfolio van Swinkels Family Brewers.”

Het idee is dus alleen dat die samenwerking ervoor gaat zorgen dat zoveel mogelijk mensen in Nederland die bieren ook daadwerkelijk gaan proeven.

Artikel delen