Amsterdam en Utrecht krijgen bubble tea-bar

Amsterdam en Utrecht krijgen bubble tea-bar

Amsterdam en Utrecht krijgen dit voorjaar een bubble tea-concept: Cha Cha Bubble Tea & Coffee. Het logo en interieur in warm framboosrood zijn gedaan door designbureau ESTIDA. Theesommelier Siyun Chang is een van de eigenaren. Zij vertelt meer over dit nieuwe concept en de ambities.
Tekst: Kristi Houtkamp

Wat

bubble teaBubble tea? “Bubble tea is een verzamelnaam voor op thee gebaseerde ijskoude drankjes met verschillende toppings. Deze trend komt uit Taiwan en waaide al snel over naar andere delen van Azië, Amerika en het Verenigd Koninkrijk, en nu zet hij ook verder door in Europa. De naam Cha Cha komt uit het Chinees en betekent thee."

De kaart

"Cha Cha Bubble Tea & Coffee zal de standaarddranken aanbieden, zoals brown sugar milk tea en taro milk tea. Tevens worden er signatures ontwikkeld, zoals de Cha Cha Unicorn en natuurlijk ook 'seasonal specials'. We serveren dus de traditionele bubble tea én varianten met een moderne twist. Die zijn extravaganter en vegan. Naast de verstrekking van de bubble tea en koffie worden er ook Aziatische sweets aangeboden zoals de Koreaanse bingsu, de Japanse mochi en de Hong Kongse bubble waffle."

Waar

"Cha Cha Bubble Tea & Coffee is straks te vinden aan de Dam in Amsterdam en aan de Potterstraat 14 in Utrecht."

Wil je op de hoogte blijven van meer horeca-openingen? Schrijf je dan via deze rode balk in voor de nieuwsbrief!

Voor wie

“Naast bubble tea, serveren we straks ook kwaliteitskoffie en heerlijke hapjes. Met deze unieke combinatie willen we een brede doelgroep aanspreken. Dus niet alleen jongeren en vrouwen, maar ook mannen. Wij zijn dus gericht op een diverse markt van alle leeftijden, maar we weten uit ervaring dat de grootste afnemers studenten en young professionals zullen zijn. Met het oog op deze markt is sociale media een krachtige tool waar wij zeker gebruik van zullen maken. Onze custom-made verpakkingsmaterialen met eigen logo gaan daarin een belangrijke rol spelen.”

Waarom

“Bubble tea is in opmars. Het is nu de juiste tijd om in een wereldstad als Amsterdam, waar hopelijk straks de toeristen weer in groten getale aanwezig zijn, te openen. Dit wordt onze flagship store."

Ondernemers

Theesommelier en ondernemer Siyun Chang en de ondernemers Celine Chen en Michael Hu bedachten de nieuwe formule Cha Cha Bubble Tea & Coffee. Chang werd door de andere twee benaderd vanwege haar ervaring met en passie voor thee. Het team van E.S.T.I.D.A ontwierp het logo en interieur voor de nieuwe zaak.

Interieur

bubble teaCha Cha Bubble Tea & Coffee is een plek waar de oosterse en westerse cultuur elkaar ontmoeten. “Het zit op de bel-etage aan het Damrak, dus boven straatniveau. Wie langs loopt en naar binnen kijkt, wordt verrast door een heel kleurrijk en licht interieur”, vertelt Michel Ruijgrok van ESTIDA. “Bij bubble tea gaat het om een impulsaankoop en het spraakmakende interieur van deze zaak zorgt straks voor de verleiding. Het interieur is speels op een volwassen manier. De framboosrode kleur geeft het een warme, opvallende uitstraling.”

Artikel delen