Bunk: funky, luxe, betaalbaar en verantwoord

Bunk: funky, luxe, betaalbaar en verantwoord

Een nieuw jaar met nieuwe horeca. Verrassende en veelbelovende zaken openen in 2019 hun deuren. We lichten er 4 uit. Wat gaan zij anders doen dan anderen? De komende weken leest u bij ons over ''the places to be'' in 2019. Deze keer: Bunk, Amsterdam en Utrecht.

Tekst: Elle Smolders 

Al ruim 2 jaar werkt een groep kwartiermakers aan de realisatie van BUNK: een nieuwe keten van betaalbare hotels voor reizigers op zoek naar een bijzondere, funky accommodatie. BUNK start in 2019 met 2 hotels, in Amsterdam en Utrecht. Het idee ervoor ontstond 3 jaar geleden na een bezoek aan Burning Man. Dit sociale en kunstzinnige festival in de woestijn van Nevada, diende vervolgens als inspiratiebron voor de nieuwe, Nederlandse ontmoetingsplek waarin verbinding en verwondering centraal staan. “BUNK wordt een unieke plek om te eten, drinken, slapen of werken in een omgeving van design, kunst en cultuur”, vertelt marketingspecialist Leonie Scholten. “Op een plek met een betekenisvolle historie; zowel in Amsterdam als in Utrecht huisvest BUNK zich in monumentale kerkpanden.”

Luxe in een losse sfeer  BUNK richt zich op millennials en combineert de luxe en privacy van een hotel met de vibe van een hostel. De kamers zijn klein, maar van alle gemakken voorzien; de sfeer is los en ‘eigen’. Onderdeel van de bedrijfsvoering is ook sociaal verantwoord ondernemen. Scholten: “Dit is voor ons net zo vanzelfsprekend als gratis wifi. Waar mogelijk gebruiken we duurzame materialen en ingrediënten. Daarnaast hebben we aandacht voor sociale en maatschappelijke initiatieven. Een gedeelte van de winst gaat bijvoorbeeld naar een stichting met ANBI-status, waardoor ongesubsidieerde sociale initiatieven en culturele programma’s worden gerealiseerd.”

Mond tot mond  Opvallend is ook de marketing achter BUNK; met prikkelende video’s op de website worden gasten nu al nieuwsgierig gemaakt. “We geloven meer in pull dan push als het aankomt op media-aandacht”, besluit Scholten. “Het is niet onze ambitie overal hoog van de toren te blazen dat we iets bijzonders aan het doen zijn. Als mensen ons tof vinden, zullen ze dat aan hun vrienden vertellen of in recensies online delen. Uiteindelijk hopen we zo voet aan de grond te krijgen in de populaire steden van de wereld.”

Oproep: opent u ook een zaak in 2019, laat het ons weten! Mail naar: redactie@managementmedie.nl 

 

Artikel delen