Noodle bar van de toekomst

Noodle bar van de toekomst

Als alles volgens planning verloopt introduceert The Breda Group van Johanneke van Iwaarden, Guillaume de Beer en Freek van Noortwijk samen met Hidde Vloemans in mei een nieuw concept in de Foodhallen in Amsterdam west.

Vanaf mei kunnen de gasten van de Foodhallen in Amsterdam west niet alleen terecht bij Pita Kebab & Falafel van The Breda Group en Hidde Vloemans maar ook bij The Noodle Shop. Een geheel nieuw concept van de culinair creatieven Johanneke van Iwaarden, Guillaume de Beer,  Freek van Noortwijk en Hidde Vloemans.

Noodle bar van de toekomst

De stand van The Noodle Shop belooft iets unieks te worden. Van Iwaarden licht toe: ‘’’We hebben onze inspiratie zowel voor het eten als voor de aankleding laten inspireren de plaats Hongkong. Bij de beleving staat technologie voorop. We willen een sfeer creëren zoals in de film ‘’Blade Runner’’, ook wel de ‘cyber punk style’  genaamd. Het is de noodle bar van de toekomst zeg maar. De setting is futuristisch,  met stoommachines  en schermen met bijpassende images. Er hangen scanners waarmee mensen met een qr code het menu krijgen te zien.  Daarmee werken we ook meteen efficiënter. Maar we raken de gastvrijheid niet kwijt hoor!’’.

Robotisering

Voor Van Iwaarden  is de grens van mogelijkheden nog lang niet bereikt. ‘’We kijken dus ook heel erg naar het buitenland, wat daar gebeurt. Wie weet komt er wel een soort robot op tafel, die je bestelling opneemt. In Japan hebben ze al robots die je gezelschap houden, dus de techniek is er! Ook raakten we geïnspireerd tijdens GRIF door Chris Miller van White Rabbit Fund. Daar hoorden we van een robot die poké bowls samenstelt.  Maar je kan ook denken aan een wijntapsysteem maar dan één waarmee je contactloos kan betalen. Dat kan in de Foodhallen niet maar wie weet in een andere, toekomstige vestiging van The Noodle Shop.’’

Kwaliteit voorop

Uiteraard staat nog steeds, zoals bij alle concepten van The Breda Group, de kwaliteit van eten en drinken voorop. ‘’Uiteindelijk zorgt de ambiance ervoor dat je een leuke ervaring hebt maar het eten moet gewoon goed zijn. Bij ons staan de noodles op nummer één! Het gaat heel erg om de smaak van de noodles zelf en niet om alles wat je eraan toe voegt. Het is heel simpel: we hebben verschillende kleuren noodles, met elk een eigen smaakprofiel. Daarnaast gaan we softijs verkopen met smaken als sesam sojacaramel en sechuanpeper met limoen.’’

Productiekeuken voor de toekomst

Tegelijkertijd wordt er door The Breda Group een productiekeuken opgezet.  Van Iwaarden: ‘’Deels omdat we ons willen richten op bezorging, dat is sowieso nu met het coronovirus geen gek idee, maar ook omdat we dan een betere controle over de producten hebben. We willen veel dingen, zoals sauzen voor bij de noodles, zelf gaan maken en zo weten we dat er consistentie in de kwaliteit zit. We zijn nu al vast bezig om het proces hufter proof te maken zodat we straks makkelijk meerdere vestigingen van The Noodle Shop kunnen oprichten.’’

Plannen en projecten

Het bruist en het leeft bij The Breda Group, we zijn eigenlijk niet anders gewend van ze.  Zo veel plannen, hoe doen ze dat toch? Van Iwaarden: ‘’ Onze management laag is heel belangrijk. Zodra dat goed is, kan je door. Na de opening van Maris zo’n 1,5 jaar geleden hebben we wel even stil gestaan. Maar je gaat gewoon ánders werken, méér kan namelijk niet. We spelen wel met de gedachten om een consultancy tak op te richten. Zo kunnen we mooie concepten blijven verzinnen en gave projecten opzetten maar hoeven we niet heel diep de operatie in. Dan kunnen we bijvoorbeeld de plannen die we hebben voor een hotel, wel concreet maken.’’

 

 

Artikel delen