De perfect serve bij Qlique in Amsterdam

De perfect serve bij Qlique in Amsterdam

Bij de nieuwe Amsterdamse horecazaak Qlique van Jorn Everaerts, Thom Lammerts en Dylan Sturm draait het om vrienden, shared dining en lekker borrelen in Zuid-Europese sferen. De unieke mixers van Royal Bliss - een Spaans merk - passen daar perfect bij. “Hiermee kunnen we ons echt onderscheiden.” Bekijk foto's van de zaak, eigenaren en dranken onder dit bericht!

Qlique ondernemers coca cola

Foto's: Ashkan Mortezapour

De Pijp is al jaren een van de populairste horecabuurten van Amsterdam. Overal waar je kijkt: volle terrasjes met gasten die het duidelijk erg naar de zin hebben met elkaar. Sinds 1 mei heeft het uitgaanspubliek nog een reden om de levendige wijk te bezoeken: bar en bistro Qlique. “De term clique betekent in het Frans vriendengroep”, licht horecaondernemer Jorn Everaerts (29) toe. “De q in Qlique verwijst naar de locatie Quellijnstraat. En er komen hier veel vrienden, om een gezellige avond te hebben met elkaar, met shared dining en lekkere drankjes.”
Maar ook verwijst de naam naar hemzelf en mede-eigenaren Thom Lammerts (26) en Dylan Sturm (30). De drie compagnons zijn dikke vrienden en kennen elkaar al vanaf de middelbare school. Hijzelf en Lammerts zijn verantwoordelijk voor ‘de vloer’, Sturm bestiert de keuken.

qlique amsterdam royal bliss

Droom die uitkomt

“We komen alledrie uit de horeca en filosofeerden al jaren over een eigen horecazaak. Dus toen dit pand vrijkwam zeiden we meteen: ‘Die is van ons!’.” Hun droom: een bistro in Zuid-Europese sferen. “Zuid-Europeanen zijn echt levensgenieters. Ze houden van samen eten en drinken, gezelschap, muziek, goede kwaliteit… Dat wilden we hier ook. Samen met een designbureau hebben we het mediterrane concept verder uitgewerkt. Vervolgens hebben we alles gestript en verbouwd. Met z’n drieën, mét hulp van professionals (lachend: ‘want zoveel kluservaring hadden we niet’). Om geluidsoverlast te beperken – en voor brandveiligheid - werd een box-in-box-renovatie toegepast. “Werkt perfect! Je hoort niks.”

Ongedwongen samenwerking

De mediterrane uitstraling is terug te zien in de stijlvolle inrichting met knipoog naar artdeco. En verder een mix van shared dining en wijnen uit Zuid-Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. De dranken hebben als het even kan een Zuid-Europese link. Everaerts: “De cocktails en mixers zijn heel belangrijk voor onze zaak en daarom werken we met Royal Bliss. Dat is van oorsprong een Spaans merk, een A-merk bovendien, dus past perfect bij ons concept.”
De samenwerking met Coca-Cola European Partners – waar Royal Bliss onderdeel van is – bevalt Everaerts goed. “Het is een ongedwongen, informele manier van samenwerken. Ze denken graag mee, komen regelmatig langs. En fijn: ze hebben een grote handelingssnelheid, wat je in de horeca nodig hebt.”

Royal Bliss coca colaGoed voor de verkoop

En, doen de mixers ook echt wat voor de verkoop? Everaerts: “Zeker! Omdat Royal Bliss alleen verkrijgbaar is in de horeca, valt het op. Dus we kunnen ons er echt mee onderscheiden. En ook in de branding heeft het een mooie uitstraling… Gasten zien de mixers of cocktails voorbijkomen op een dienblad, en denken dan toch sneller: ‘Wat is dat? Dat wil ik ook!’ Want dat merk je nu wel in deze tijd. Mensen willen gewoon weer écht genieten. Gaan meer dan ooit voor kwaliteit. Dat mag ook wat meer kosten. Als alles maar klopt: het juiste glas, de juiste balans, het juiste merk… De perfect serve!”

Snelle training voor personeel

Zeker nu we weer volop mogen genieten, is het belangrijk om (nieuw) personeel snel in te werken. Op het leerplatform Snelle Skills (van Coca-Cola European Partners), kan horecapersoneel met korte trainingen de basics én fijne kneepjes van het horecavak leren en/of verbeteren. De trainingen worden aangeboden in de vorm van bitesize learnings met een trainingsduur van gemiddeld vijf minuten.

Meer informatie trainingen horecapersoneel

DRINKWIJZER.INFO

Artikel delen