Internationaal burgerconcept Hans im Glück opent op 3 september een nieuwe vestiging aan het Buitenhofplein in Den Haag. Het is de tweede Nederlandse locatie van het merk, na de opening in Amsterdam afgelopen april. “Met uitzicht op eeuwen geschiedenis en midden in het Haagse uitgaansleven gaan we hier elke dag zowel lokale bewoners als bezoekers uit binnen- en buitenland blij maken”, aldus Bart Claus, Operationeel Manager Nederland.
Het concept draait om een complete hospitalitybeleving, waarbij gasten tot laat in de avond kunnen genieten van burgers – met vlees, vegetarisch of vegan – salades, bijgerechten en een uitgebreide drankenkaart. Die bevat onder meer huisgemaakte limonades, mocktails en cocktails. De bar vormt een essentieel onderdeel van de ervaring.
De nieuwe locatie ligt op het Buitenhof, vlak bij het Binnenhof en bekende trekpleisters als het Mauritshuis en de Passage. Deze plek is een strategische keuze voor de internationale expansie van Hans im Glück. “We hadden ons geen betere plek kunnen wensen”, zegt Claus.
*De tekst gaat onder de afbeeldingen verder.
Het merk begon in 2010 in München en telt inmiddels tientallen vestigingen in Europa. Driekwart daarvan wordt gerund door franchisenemers. Duurzaamheid is een belangrijk speerpunt, met onder andere plantaardige menu-opties en samenwerkingen met foodtech-bedrijven als Greenforce. “Wat ons het meest trots maakt”, besluit Claus, “is dat we elke dag mensen gelukkig maken: gasten, medewerkers én franchisenemers.”
Hans im Glück is geïnspireerd op het gelijknamige sprookje van de gebroeders Grimm. De nadruk ligt niet op bezit, maar op vrijheid en plezier, een gedachte die terugkomt in het interieur en de sfeer. Het restaurant mikt op een eigentijdse, toegankelijke uitstraling waar iedereen zich welkom voelt.