'Goede en sfeervolle verlichting in de horeca is een grote uitdaging'

dEP de Sfeerontwerpers

'Goede en sfeervolle verlichting in de horeca is een grote uitdaging'

Eindelijk kon de horeca dit jaar weer doen waar ze goed in zijn; gasten ontvangen en knallen. Het blijven ontwikkelen, innoveren, investeren en bouwen wierp zijn vruchten af en dit was goed te zien bij de uitreiking van de Entree Awards. dEP verzorgde de verlichting en het geluid voor winnaar The Streetfood Club Breda en drie andere genomineerden Carmel Market, Freddy’s Gastrobar en Blue Blood. Hier zijn wij bij dEP ontzettend trots op!

Foto's Victor van Leeuwen
Openingsbeeld The Streetfood Club in Breda

De horecaondernemers van deze tijd hebben lef, zijn creatief en trendsettend. Ze denken altijd een stap vooruit en wij van dEP de Sfeerontwerpers denken graag met ze mee. dEP is de trendsetter op het gebied van verlichtingen en geluid en prikkelt hiermee de zintuigen van de gasten. Een goed concept, lef en creativiteit is de perfecte combinatie om dromen en ideeën te laten uitkomen. Het realiseren van deze dromen en ideeën zie je terug in de nominaties voor de Entree Awards. Het zijn veelal vooruitstrevende ideeën gegoten in creatieve ontwerpen. “De complete beleving is wat we steeds weer terug zien komen”, aldus Sam Anders en Robert Burgstad, sfeerontwerpers bij dEP. Samen voorzien zij menig high-end horecazaak van licht-, beeld- en geluidsontwerpen.

"Neem als voorbeeld de winnaar The Streetfood Club Breda”, vertelt Sam. “Je stapt in een heel andere wereld als je daar binnenkomt. De grote ruimtes met de hoge plafonds en het kleurrijke interieur is overweldigend. Wij hebben op deze locatie het ontwerp gemaakt voor de verlichting en het geluid en de montage gedaan. De uitdaging in dit soort hoge grote ruimtes is om het sfeervol te maken en dat is zeker gelukt.”

Carmel Market_dEP de Sfeerontwerpers Freddys_dEP de Sfeerontwerpers_Fotograaf Victor van Leeuwen

Carmel Market in Utrecht (links) en FREDDY'S Gastrobar in Leiden (rechts)

Unieke uitstraling

De ontwerpen die dEP maakt zijn altijd custom made en afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. “Wij vinden het belangrijk dat elke zaak een unieke uitstraling heeft”, zegt Robert. “Kijk naar Carmel Market en Freddy’s Gastrobar. Ze zijn totaal verschillend qua uitstraling, maar de zaken zijn sfeervol op hun eigen manier. Sfeer is iets wat je voelt als je ergens binnenkomt. Wij zijn gespecialiseerd in het creëren van sfeer, een ambiance waar gasten zich direct prettig voelen of juist verrast worden. De basisverlichting is bepalend voor de sfeer. We ontwerpen en maken ook custom made armaturen en lichtobjecten. Het gebruiken van  instagrammable objecten of sfeer zorgt voor extra aantrekkingskracht, aandacht en online bekendheid.”

Sfeer is ook allesbepalend voor een all day and night experience als het Hilton Hotel Den Haag waar restaurant en cocktailbar Blue Blood onderdeel van is. De gecreëerde sfeer in de bar heeft internationale allure en de speciaal ontworpen lichtsculptuur in het restaurant is een echte eyecatcher. dEP creërt met de Sfeer Driehoek – licht, beeld & geluid - de perfecte sfeer en beleving in restaurants, hotels, bars, casino’s en alle ruimtes waar gasten ontvangen worden.

dEP de Sfeerontwerpers_Blue Blood
BlueBlood in Den Haag
Artikel delen