Jimmy Woo in Amsterdam verkocht aan eigenaren van Chicago Social Club en Colored With Black

Jimmy Woo nachtclub interieur

Jimmy Woo in Amsterdam verkocht aan eigenaren van Chicago Social Club en Colored With Black

Casper Reinders, die twintig jaar eigenaar was van Jimmy Woo in Amsterdam, verkocht de iconische club aan horecaondernemers Joris Bakker en Pieter de Kroon (eigenaren van de nachtclub Chicago Social Club) en Jesse Jansman en Samuel Hodenpijl (eigenaren evenementenbureau Colored With Black). De club krijgt direct een nieuwe programmering, branding en visie.

Over de overname

Oprichter van Jimmy Woo is de bekende Amsterdamse horecatycoon Casper Reinders, hij verkocht de club omdat hij een stap terug wil doen uit het nachtleven. Jimmy Woo stond niet publiekelijk te koop. Reinders verkocht de club aan mede-horecaondernemers en goede bekenden Joris Bakker en Pieter de Kroon. We kennen hen onder andere van de populaire strandtent Timboektoe (2006-2009) in Wijk aan Zee en als smaakmakers van Amsterdam met de nachtclubs Bitterzoet (2003 tot 2008) en Chicago Social Club (2011 tot heden ).

'De drive van de mannen is om iets neer te zetten wat een meerwaarde heeft voor de stad'

Reinders is ook aandeelhouder van de Chicago Social Club. Bakker en De Kroon kochten de club samen met Samuel Hodenpijl en Jesse Jansman van evenementenbureau Colored With Black, al zeven jaar de vaste programmeurs van Chicago Social Club. Hodenpijl en Jansman zijn ook de marketingmotor achter ‘De Soos' en lieten de club opbloeien tot een onmisbare hotspot in het Amsterdamse uitgaansleven. Met hun evenementenbureau Colored With Black, gaven ze in vrijwel alle Amsterdamse clubs wel een evenement. Van Paradiso, Marktkantine, Lofi en De Loft tot Helling 7, Chicago Social Club en Chin Chin Club.

De grap is, vinden ze zelf, dat ze niet eerder geprogrammeerd hebben in de Jimmy Woo. Tot nu. En dan zijn ze ook meteen mede-eigenaar. De drive van alle vier de mannen is altijd geweest om iets neer te zetten wat een meerwaarde heeft voor de stad en een aanvulling is op het huidige aanbod, altijd met een creatieve invalshoek. Met de verkoop aan de vier kersverse eigenaren lijkt de Jimmy Woo in de juiste handen te zijn gevallen.

Jimmy Woo-Amsterdam-Nieuwe Eigenaren
V.l.n.r. Jesse Jansman, Samuel Hodenpijl, Joris Bakker en Pieter de Kroon

Over de Jimmy Woo

Nachtclub Jimmy Woo is al twintig jaar een begrip in het Amsterdamse uitgaansleven. De club, die bekend staat om het opvallende interieur en het lichtplafond met 12.000 lampen is sinds de oprichting een (inter)nationale hit. Vanaf het moment dat de deuren opengingen in 2003 was Jimmy Woo 'the place to be'. Voor artiesten, nachtdieren, rappers, creatievelingen en modellen. Maar ook talloze internationale bekendheden zoals George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Miley Cyrus, Keanu Reevs, Pharell, John Legend, Snoop Dogg, Grace Jones, Lady Gaga, Sean Paul, Robbie Williams, Rihanna, Britney Spears, Mike Tyson en many more werden meer dan eens gespot in de club.

Nieuwe programmering

Met de overname waait er meteen ook een frisse wind door 'De Jimmy'. Bakker, De Kroon, Jansman en Hodenpijl voeren per direct een aantal veranderingen door. Ten eerste wordt de programmering van de Jimmy aangepast. Het team heeft daarom afscheid genomen van alle partijen waar de vorige organisatie mee samenwerkte.

'Ons team kan niet wachten om er nieuwe energie in te steken'
Waar externe partijen voorheen de clubavonden organiseerden, wordt vanaf heden de programmering intern georganiseerd door het team van Jansman en Hodenpijl. Te beginnen met twee vaste nieuwe clubavonden op de vrijdag en zaterdag vanaf 17 en 18 juni. Daarnaast wordt de bovenverdieping van club aangepakt. Het is de bedoeling dat de bovenruimte een loungedeelte wordt met een speakeasy vibe, waar gasten kunnen zitten met een drankje. Tot slot krijgt de club een complete re-branding.

De compagnons gaan voor een veilige, inclusieve, exclusieve nachtclub met internationaal aanzien. Het team gaat weer op beleving zitten. Entertainment, veiligheid, inclusiviteit, service en unieke programmering worden de belangrijkste pijlers. "Jimmy Woo is en blijft een club met fantastisch veel potentie, unieke indeling, interieur en fantastische locatie. A one of a kind in Amsterdam en ons team kan niet wachten om er nieuwe energie in te steken en het weer de mooiste inclusieve, exclusieve nachtclub van Amsterdam te maken", laten Bakker, De Kroon, Jansman en Hodenpijl weten.
Artikel delen