Leonardo Hotels begint de rebranding met Designhotel Maastricht. Het hotel zal vanaf deze week verdergaan onder de naam Leonardo Boutique Hotel Maastricht City Center. De aanpak van het hotel markeert het begin van een grootschalig rebrandingproject voor twaalf overgenomen hotels, waarbij de naamgeving, branding en systemen worden geïntegreerd in het Leonardo-netwerk. Ook staan er grote verbouwingen op de planning.
Vorig jaar nam de Leonardo Hotels Group twaalf hotels in Nederland over. Naast Designhotel Maastricht, voegde Leonardo Hotels onder meer vijf hotels in Amsterdam aan haar portfolio toe, waaronder het bekende Eden Hotel Amsterdam, hotel The Manor, The Lancaster Amsterdam, het bekende Jan Luyken Amsterdam en The ED Amsterdam.
Met nog zes hotels op locaties in grote steden zoals Babylon Hotel Den Haag, Savoy Hotel Rotterdam, Crown Hotel Eindhoven, City Hotel Groningen, City Hotel Hengelo, Oranje Hotel Leeuwarden groeit Leonardo Hotels steeds verder. Het portfolio van de keten in de Benelux bestaat na de rebranding en verbouwing uit 28 hotels en meer dan 4.000 hotelkamers.
Maarten Benschop, General Manager van Leonardo Boutique Hotel Maastricht City Center: “Ons hotel ligt op een prachtige locatie, perfect om naast de Nederlandse markt ook de Duitse en Belgische gasten te verwelkomen. Nu we deel uitmaken van een portfolio met 300 hotels in Europa, verwachten we hier nog sterker op te kunnen inspelen. Ik kijk er enorm naar uit om deze gasten met plezier te ontvangen en hen kennis te laten maken met de warme gastvrijheid die wij hier in Maastricht bieden.”
Op 200 meter afstand van het hotel bevindt zich het Centraal Station, en het Vrijthof is op loopafstand. Het hotel trekt voornamelijk gasten die vanuit het hotel gemakkelijk de culturele en culinaire bezienswaardigheden van de Limburgse stad kunnen verkennen. Er wordt gekeken naar mogelijkheden voor een grondige renovatie.
*De tekst gaat verder onder de afbeeldingen van de Compact Room hotelkamer in Maastricht.