Kruisherenhotel is ‘Best Charming Hotel 2019'

Kruisherenhotel is ‘Best Charming Hotel 2019'

Op maandagavond 14 oktober ontving Kruisherenhotel Maastricht de Prix Villégiature Award voor ‘Grand Prix Best Charming Hotel in Europe’. Het Kruisherenhotel is het vijfsterrenhotel in Maastricht en tot nu toe het enige Nederlandse hotel dat deze prijs heeft gewonnen.

Tekst Britt Selderijk

In Château de Ferrières, nabij Parijs, werd de award ‘Grand Prix Best Charming Hotel in Europe’ uitgereikt. Camille Oostwegel senior, eigenaar van Oostwegel Collection, en zoon Camille Oostwegel junior namen de prijs in handen. Floris Kemper, directeur/gastheer van Kruisherenhotel Maastricht, reageert op de overwinning.

Trots
Kemper: “We zijn blij en trots! Een passende award voor wat wij bij Kruisherenhotel doen.” Kruisherenhotel Maastricht, Château St. Gerlach en Oostwegel Collection - de onderneming die bestaat uit Château Neercanne, Winselerhof, Château St. Gerlach en Kruisherenhotel Maastricht - werden zeven keer genomineerd in zes verschillende categorieën. “Het hotel zit in een voormalig 15e-eeuws klooster, dus het is van zichzelf al erg charmant. Maar de totaalbeleving, waar je de prijs voor krijgt, wordt mede mogelijk gemaakt door het team dat hier staat. De manier hoe zij intuïtief, charmant en met een Limburgse gastvrijheid te werk gaan, heeft ons aan de prijs geholpen.” De jury bestond uit verschillende internationale journalisten die meerdere dagen in het hotel verbleven om zo de beste indruk te krijgen.

Toekomst
Kemper verwacht een bijzonder jaar voor Oostwegel Collection. “Volgend jaar neemt Camille Oostwegel junior het bedrijf over van zijn vader. De tweede generatie aan het roer, dat zal voor veel nieuwe initiatieven zorgen. We zullen ons bij Kruisherenhotel blijven ontwikkelen op het gebied van persoonlijke en intuïtieve service, maar door de prijs weten we dat we op de goede weg zitten.” Na het behalen van de prijs is er nog een prijs die Kemper ooit hoopt te ontvangen. “Ik ben persoonlijk heel enthousiast over bijzondere ontbijtbelevingen in een hotel. Een goed ontbijt is een fijne opstart van de dag en dat maakt een groot verschil voor de gasten. Daar gaan wij de komende tijd verdere stappen in zetten en ik hoop ooit de prijs ‘Best breakfast in a hotel in Europe’ te winnen.”

 

Artikel delen