Restaurant LUX in Den Bosch is onlangs gerenoveerd. Hiermee willen eigenaren Paul Martelhoff en Helga Gerritsen een bredere doelgroep aanspreken, bestaande uit zakelijke en private gasten. Zowel het menu als het interieur zijn vernieuwd.
Restaurant LUX kreeg een metamorfose om beter aan te sluiten bij zakelijke en private gasten. Deze twee doelgroepen zijn volgens Martelhoff essentieel voor het succes van het concept. En dat vroeg om een nieuw interieur én menu.
Moderne uitstraling
Om een warmere sfeer te creëren en een betere routing te realiseren, is de bar naar beneden verplaatst. De renovatie zorgt daarnaast voor een modernere uitstraling die past bij de beleving die LUX wil bieden. Hierbij staan kwaliteit, sfeer en flexibiliteit centraal. De locatie leent zich nu volgens Martelhoff goed voor verschillende bijeenkomsten: van groot tot klein en van formeel tot informeel.
Ook in de keuken zijn er aanpassingen gedaan. Martelhoff: "Zo is er onder andere nieuwe, moderne apparatuur, waarmee het team de efficiëntie en consistentie van het vernieuwde menu waarborgen. Op de nieuwe kaart staan diverse gerechten, die zowel de jonge gast als de zakelijke bezoeker aanspreken."
De kaart bevat bites zoals pimientos de padrón met zeezout, maar ook voor- en hoofdgerechten zoals zeetong. Afsluiten kan in stijl met de huisgemaakte Sgroppino, die naar eigen zeggen de allerlekkerste van Den Bosch is.
De tekst gaat verder na de afbeeldingen.
Bossche bekenden
Martelhoff en Gerritsen zijn geen onbekenden in de Bossche horeca – zelfs niet in de Korte Putstraat: hun Bistro Allerlei & Visserij ligt pal naast LUX. Tevens is Martelhoff eigenaar van Brasserie Wolters in Heesch. Met de verbouwing van LUX breiden Martelhoff en Gerritsen hun horecaportefeuille verder uit en zetten zij een extra stap in het versterken van hun namen in de regio.