The Kitchen Dojo: shared dark kitchen in Rdam

The Kitchen Dojo: shared dark kitchen in Rdam

The Kitchen Dojo is de nieuwe culinaire ondernemersplek in Rotterdam. In de zaak aan de Veilingweg komen verschillende expertises, keukens en smaken samen. De shared dark kitchen biedt plek aan vijftien tot twintig ambitieuze ondernemers die maaltijden bereiden voor bezorging.

De eerste namen zijn al bevestigd. Zo opent hamburgerspecialist Diego’s een bezorgkeuken in The Dojo en gaan ook Two Hungry Bois en BITECLUBROTTERDAM daar aan de slag en bouwt Maria Gomez van Kip Gally een privé keuken in de nieuwe shared dark kitchen.

Ambitie waarmaken

Je zou als hospitality-ondernemer in 2019 maar hebben bedacht: ja, in 2020 ga ik mijn zaak starten. Helaas duurt de coronacrisis langer dan we allemaal dachten. The Kitchen Dojo wil ondernemers helpen tóch een start te maken of door te groeien. ‘The Dojo’ gelooft dat je – ook in coronatijd – veilig, flexibel en zonder groot startkapitaal kunt beginnen met het waarmaken van je ambities. “De doe-energie zit in de genen van een horecamens. Ik wil ondernemers een plek geven om die energie te kunnen ontpoppen”, aldus oprichter Junior Lugte.

Shared dark kitchen

Dark (of ghost) kitchens zijn al jaren niet meer weg te denken uit het horecalandschap van bijvoorbeeld New York en London. Ook in Nederland is het fenomeen bezig aan een opmars. Bij een dark kitchen is aan een tafeltje zitten geen optie; de keukens zijn volledig ingericht op maaltijdbezorging. The Kitchen Dojo is een shared dark kitchen, wat inhoudt dat leden alles delen. Denk aan de huurprijs, attributen en energielasten maar bovenal de ervaringen, connecties en de lessen van het ondernemen.

Geheim wapen

The Kitchen Dojo vraagt geen borg, maar wil de ondernemer juist helpen om een merk op te zetten of te laten groeien. Om de kansen op succes te bevorderen, kunnen leden van The Kitchen Dojo in plaats van borg betalen, dat geld om met korting gebruik te maken van diensten van bijvoorbeeld websiteontwerpers, socialmediastrategen, huisstijlontwerpers en payroll- en personeelpartners. Junior Lugte: “Een dark kitchen is wat mij betreft het geheime wapen voor de groei of opstart van een merk. We maken het ondernemers zo makkelijk mogelijk om te doen wat ze leuk vinden. Het enige waar zij zich mee bezig moeten houden is het bereiden van de lekkerste gerechten.”

Jaag je droom na, nu!

Food start-ups en scale-ups, opgelet! Ook je dromen najagen in The Kitchen Dojo? Kijk op de website voor meer informatie. Op 10 mei opent The Kitchen Dojo haar deuren voor de eerste leden.

Op de hoogte blijven van nieuws uit de horeca? Meld je aan voor de Entree nieuwsbrief!

Artikel delen