Ultiem exclusief concept MOYŌ opent in Amsterdam: 'Tegen de stroom in'
Guillaume de Beer, bekend van onder meer PAINDEMIE en Bar Gui, introduceert een nieuw restaurantconcept: MOYŌ. In de verborgen Speakeasy boven PAINDEMIE in Amsterdam presenteert hij vanaf 26 september een intiem tasting menu, volledig gewijd aan hoogwaardige ingrediënten. Daarmee gaat hij tegen de trend in van eenvoud en lage prijzen, en zet hij vol in op exclusiviteit en beleving.
Foto's: Chantal Arnts
“Alles lijkt tegenwoordig goedkoper en eenvoudiger te moeten,” zegt De Beer. “Ik geloof dat mensen nog steeds bereid zijn geld uit te geven aan horeca, maar dan moet het noemenswaardig zijn. Gasten willen een ervaring. En dat is precies wat we met MOYŌ bieden.”
Concept in een concept
MOYŌ bevindt zich letterlijk ín PAINDEMIE: waar beneden burgers en cocktails de toon zetten, draait het boven om exclusiviteit en culinaire verfijning. De Beer benadrukt dat juist de tegenstelling tussen de twee sferen het concept kracht geeft. “Het is eigenlijk een concept in een concept,” zegt hij. “MOYŌ bestaat ín PAINDEMIE. Dat maakt dat we niet in een lege zaal zullen staan – er is altijd levendigheid. En juist de clash van casual burgers met ultieme exclusiviteit boven maakt cool.”
*De tekst gaat onder de foto verder.
Focus op smaak en beleving
Authentiek Japans hoeft niemand te verwachten. “Verwacht vooral geen authentiek Japanse tafarelen want dit is echt even wat anders.”
Het tasting menu van MOYŌ bestaat vrijwel uitsluitend uit uitgesproken gerechten. Centraal staan Wagyu en Toro, maar ook andere luxe ingrediënten passeren de revue. Voor 145 euro biedt het menu een beleving die volgens De Beer competitief is geprijsd: “Als je bedenkt dat een enkele wagyu steak in een restaurant met gemak 150 euro kost, dan is dit eigenlijk niet duur.”
*De tekst gaat onder de foto's verder.
De gerechten worden begeleid door een zorgvuldig geselecteerd assortiment sake. “Eerlijk, als ik bij de Japanner kom, dan zit ik eigenlijk alleen maar te azen op die Toro en die Wagyu,” aldus De Beer. “Dus het leek me gaaf om een concept te creëren waar dát het beginpunt is.”
Moyō opent 26 september officieel de deuren.
*De tekst gaat onder de foto's verder.
Toekomst voor Bar Gui
Naast MOYŌ kijkt De Beer vooruit met Bar Gui, zijn andere zaak in Amsterdam. Deze staat momenteel te koop, maar wordt in de tussentijd ook opengesteld voor pop-ups en evenementen. “Ik wil jonge chefs en concepten de kans geven hun restaurantidee te testen in een professionele setting. Het is een unieke plek waar je voor een periode je eigen zaak kunt draaien, met alles wat je nodig hebt al aanwezig,” zegt hij.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen