Zien: The Streetfood Club Breda is het 'Theatre of Flavour'

Zien: The Streetfood Club Breda is het 'Theatre of Flavour'

The Streetfood Club in Breda is het ‘Theatre of Flavour’. The Streetfood Club in Utrecht was het eerste restaurant dat de eigenaren Wes Schreutelkamp en Joost Bergsteijn openden. Dit bleek zo’n succes dat ze besloten om een tweede vestiging in het Grand Theatre Breda te openen.

Foto's: Victor van Leeuwen

In wat voorheen de theaterzaal was, staat nu een grote bar met cocktailstations en een dj-booth. Er zijn twee balkons waar gasten op kunnen dineren en een goed uitzicht hebben op de zaal. De eerste verdieping van het theater kan worden gebruikt als vergader-, walking dinner- of trouwlocatie. Verder heeft de binnenplaats voor de entree ook een groot terras.

Latijns-Amerika meets Azië

De menukaart bevat vooral gerechten uit de Latijns-Amerikaanse en Aziatische keuken. Denk aan gestoomde edamameboontjes, krokante maistortilla’s en Thaise pad krapow. Ook de drankenkaart is zeer divers: van gin-tonics met diverse specerijen tot lokale en internationale biertjes.

*Tekst gaat verder onder de foto's.

Entree-Streetfood-Club-Breda-Victor-Van-Leeuwen-1
Entree-Streetfood-Club-Breda-Victor-Van-Leeuwen-5 Entree-Streetfood-Club-Breda-Victor-Van-Leeuwen-4

Meerdere succesconcepten

The Streetfood Club is niet het enige succesconcept van Schreutelkamp en Bergsteijn. Zo zijn zij ook mede-eigenaars van het tropische restaurant The Rum Club en het mediterrane restaurant Carmel Market. Stuk voor stuk trendy plekken met veel reuring, uitbundige decors, snelle service en Instagrammable hoekjes. Niet zo gek dus dat ook veel influencers graag bij deze hotspots over de vloer komen.

Alle eigenaren

Eerder spraken wij Wichert van Rijn en Sippien Baarsma. Beiden zijn mede-eigenaars van deze en nog meer horecazaken in Utrecht. In totaal telt de horecagroep dertien ondernemers. Van Rijn en Baarsma zijn eigenaar van alle zaken, maar elke zaak heeft ook nog andere compagnons. Zo is Schreutelkamp betrokken bij The Rum Club, The Streetfood Club en Carmel Market. En Menno van der Pol weer alleen bij Fico en WT Urban Kitchen.

Van Rijn: “Menno was chef bij WT Urban Kitchen, ons fine dining-restaurant in een voormalige watertoren. We wisten dat hij over de capaciteiten beschikte om er echt voor te gaan en hebben gevraagd of hij mede-eigenaar wilde worden.” Met andere woorden: Van Rijn en Baarsma vissen talenten uit hun groep werknemers en geven collega’s met goede ideeën de kans om te ondernemen.

“Soms hebben juist collega’s die zich op de achtergrond houden het talent in huis om een zaak echt te runnen. Heel verrassend en ook wij leren weer van anderen”, vertelt Baarsma. De voordelen van zo’n constructie zijn volgens haar groot. “Door werknemers die een paar jaar bij ons werken aandeelhouder te laten worden, blijven ze betrokken en zijn we minder kwetsbaar. Ze zijn bereid hun ziel en zaligheid in het bedrijf te stoppen en zorgen voor continuïteit. Ook staat elke eigenaar zelf op de vloer. Dat zorgt voor korte lijntjes en energie in een zaak.”

Entree-Streetfood-Club-Breda-Victor-Van-Leeuwen-2 Entree-Streetfood-Club-Breda-Victor-Van-Leeuwen-3
Artikel delen