Preview: restaurant Lolo in Amsterdam

Preview: restaurant Lolo in Amsterdam

Eind oktober openen Sven Sallaerts en Jos de Jong, bekend van de restaurants Pesca en De Tulp in Amsterdam, een nieuw Italiaans restaurant mét groene Italiaanse binnentuin: restaurant Lolo, aan het Oudekerksplein. 

Het design van restaurant Lolo

Sallaerts en De Jong willen de gasten van restaurant Lolo overrompelen met een extravagant interieur. Volgens hen moeten toekomstige gasten denken aan prikkelend tijgerprint, hip vintage bloemenbehang, rode dinerbanken en burlesque details. Bijzonder zijn de gouden toiletten, waar een geheime champagnebar te vinden zal zijn. Dat is in een notendop hoe het eruit komt te zien. Designbureau Too Many Agencies is verantwoordelijk voor het opvallende design.

 

De kaart van restaurant Lolo

De keuken van restaurant Lolo is volgens Sallaerts en De Jong klassiek-modern. Op de kaart staan bijvoorbeeld burrata, truffelpasta en 'innoverende pizza’s', zoals de twee ondernemers zelf zeggen. "Het is een de Italiaanse keuken mét een moderne twist." Wie de chef wordt, laten de twee nog even geheim. Wat willen Sallaerts en De Jong bereiken met Lolo? "Het bestormen van het Italiaanse middensegment in de hoofdstad. We richten ons op de Amsterdammer en geven het centrum terug aan de bewoners." Lolo is te vinden op de plek waar voorheen restaurant Anna zat.

Over Sallaerts en De Jong

restaurant loloLolo valt onder het bedrijf Younique Concepts, waarvan Sallaerts en De Jong eigenaren zijn. Ze runnen de restaurants Pesca en De Tulp en openen eind dit jaar THIS HO(S)TEL: een ‘cool’ concept met hubs en een Mexicaans restaurant. Daarover zegt Sallaerts: “THIS is een hostel-plus: een plek met het comfort van een hotel, maar met de praktische aspecten van een hostel. We krijgen 110 hubs voor één á twee personen. De ruimtes zijn klein en de faciliteiten beperkt, maar met o.a. mooie badjassen op de kamers, mooie gemeenschappelijke douches en toiletten en een strakke look en feel doet het luxe aan."

Dennis Huwaë

Hij vervolgt: "Via een app kunnen gasten in- en uitchecken en kijken wat er in de buurt te doen is, eventueel met onze digital host. Outside is our playgrond, zeggen we altijd. Verder komt er op de begane grond een Mexicaans restaurant met veel vegan gerechten. Chef Dennis Huwaë van restaurant Daalder is daar ook partner van.”

Vernieuwende werkgever

De ondernemers hebben een verineuwend businessmodel, vertelde Sallaerts eerder aan Entree Magazine. "Wij zijn een ander soort werkgever – lekker rebels – en doorbreken het traditionele werkgeversmodel. Al het personeel krijgt bijvoorbeeld een percentage van de winst.” Daarmee willen de twee een statement maken naar de horecawereld. Sallaerts vult aan: “We vinden het tijd voor verandering en willen van de hospitality-sector weer een sexy werkgever maken. Wij willen daarom een nieuwe generatie werknemers aantrekken én behouden. Mensen die trots zijn dat ze voor ons werken, zodat ze het ook in hun vrije tijd leuk vinden om langs te komen.”

Wil je op de hoogte blijven van meer openingen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

 

 

 

 

Artikel delen