advertorial
De bierkaart is een essentieel stuk gereedschap in jouw zaak. Niet alleen laat deze zien waar jij als ondernemer voor staat, het helpt jouw gasten gemakkelijk navigeren naar hun volgende genietmoment. Zeker nu personeel steeds lastiger te vinden is, waardoor deze minde tijd kunnen besteden aan het adviseren van jouw gasten, is een goed doordachte bierkaart van levensbelang: die helpt de gast bij het maken van de juiste keuze, die ook nog eens optimaal rendeert!
Een traditionele bierkaart heeft wat weg van een Spaanse schoenwinkel etalage: alles wat we hebben, zetten we er kris kras op. Een kaart, ingedeeld op bijvoorbeeld land van herkomst of ‘van tap en van fles’ helpt de gast niet. Een slimme bierkaart verleidt en nodigt uit, waarbij cross-selling is geïntegreerd en waarin advies als vanzelf is opgenomen. Een slimme kaart is ingedeeld op de belangrijkste keuzefactor van jouw gast: smaak!
Voor jouw gast is de wereld tamelijk overzichtelijk: er bestaan slechts twee soorten bier, namelijk dat wat jouw gast lekker vindt, en wat niet. Deel de kaart in aan de hand van biertypen: die groeperen bieren namelijk op smaakovereenkomst. Vervolgens bouw je de kaart op, van minst naar meest intens: je begint met lichte biertypen en eindigt met zware beukers.
*Tekst gaat verder onder de foto.
Niet iedere consument weet precies wat een Blond of Tripel betekent – maar wel of ze het wel of niet lekker vinden. Nog beter is het om een stap terug te doen: verdeel je bierkaart in zes zones, waarbij meerdere biertypes in zo’n zone komen. Die zones, met enkele voorbeelden, zijn:
Hoeveel bieren je op de kaart zet is erg afhankelijk van je formule: een buurtcafé kan met minder toe dan een Bierproeflokaal. Balanceer dit uit met jouw Bierspecialist van Bier&cO, maar zorg in elk geval dat de verschillende biertypes allemaal vertegenwoordigd zijn, en dat de ‘zones’ allemaal evengoed gevuld zijn.
Maak smaakcombinaties met jouw gerechten en snacks, en zet die suggesties op de kaart! Van bruin fruit met pils tot de Caesar Salad met Licht Blond, van je (vegan) burger met IPA tot de stamppot met bockbier of dubbel: verleidt de gast om verder te kijken dan de neus lang is. Maak er eventueel zelf “menu deals” van, met desnoods een kleine korting. Niet alleen inspireert dit jouw gast, de kans is veel groter dat ze alsnog besluiten nog even te blijven!
Bier&cO is dé perfecte partner voor de horeca, retail en slijterij met onbegrensde bierkennis, meer dan duizend speciale bieren en frisdranken in het pakket. Met meer dan 35 jaar bierervaring en een aantal biersommeliers in huis helpen ze horecaondernemers met het samenstellen en optimaliseren van de bierkaart, unieke “Bier aan tafel”-kennis om je rendement te verhogen en zelfs de training van je personeel.
Je kunt eenvoudig online bestellen wanneer het jou uitkomt, en bijvoorbeeld kiezen voor Weihenstephan, BrewDog, De Molen, fritz kola en Sint Bernardus.