De experience bestaat uit twaalf thematische ruimtes die elk een ander tijdperk uit Barbie’s ontwikkeling representeren: van de jaren ’60 tot nu. Zo kunnen bezoekers bijvoorbeeld een kijkje nemen in een retro-futuristische raket, geïnspireerd op de eerste Astronaut Barbie, of zich onderdompelen in de kleurrijke jaren ’90 met de populaire Totally Hair™ Barbie.
*De tekst gaat verder na de afbeeldingen.
Een opvallend onderdeel van de experience is het levensgrote Barbie DreamHouse™, compleet met glijbaan. Ook zijn verschillende iconische Barbie-voertuigen op ware grootte te bewonderen, waaronder haar roze cabriolet, camper en sneeuwscooter. De beleving wordt afgesloten met een winkel vol exclusieve merchandise en een Barbie café. In een AI photobooth kunnen bezoekers zichzelf bovendien omtoveren tot hun favoriete Barbie-personage.
*De tekst gaat verder na de afbeeldingen.
De tentoonstelling is een samenwerking tussen speelgoedfabrikant Mattel en Sarah Mendes, oprichter van WONDR Experience. Mendes: "We hebben de krachten gebundeld met Mattel om een wereld te creëren vol herkenning en verwondering. Hiermee willen we mensen van alle leeftijden inspireren met Barbie's blijvende kracht."
Ook Mattel spreekt van een bijzondere samenwerking. Julie Freeland, Vice President Global Location Based Entertainment bij Mattel: "Samen met WONDR hebben we een kleurrijke, interactieve reis gecreëerd die de evolutie van Barbie tot leven brengt."