Italiaanse keten Eataly opent eerste Nederlandse vestiging op Schiphol

Eataly Display

Italiaanse keten Eataly opent eerste Nederlandse vestiging op Schiphol

Reizigers op Schiphol kunnen voortaan kennismaken met de Italiaanse keuken zonder het vliegtuig in te stappen. In Lounge 1 van de luchthaven opende Eataly, het internationaal gerenommeerde Italiaanse foodconcept, zijn eerste Nederlandse locatie. De vestiging is gerealiseerd in samenwerking met Avolta, een wereldwijde speler in travel retail en food & beverage.

Met vestigingen in onder meer New York, Tokio en Parijs staat Eataly bekend om zijn combinatie van hoogwaardige Italiaanse producten, gastronomische beleving en educatieve insteek. Het concept richt zich op de promotie van regionale producten en authentieke bereidingswijzen binnen een toegankelijke, moderne setting.

“We hebben een sterke reputatie opgebouwd in het naar Nederland brengen van toonaangevende merken, en Eataly is daar opnieuw een prachtig voorbeeld van”, aldus Walter Seib, CEO Noord-, Centraal- en Oost-Europa bij Avolta. “We zijn ontzettend trots om de allereerste Eataly in Nederland te introduceren en de Italiaanse culinaire traditie naar de reizigers op Schiphol te brengen.”

Aanbod op Schiphol

Het aanbod op Schiphol varieert van pizza alla pala en espresso tot regionale wijnen en delicatessen, waarmee het concept inspeelt op verschillende reizigersprofielen: van haastige passanten tot foodliefhebbers op zoek naar een culinaire pauze. Ook is er ruimte voor de verkoop van cadeaus en versproducten.

“Eataly heeft altijd Italië naar de wereld gebracht via hoogwaardige voeding”, zegt Andrea Cipolloni, Group CEO van Eataly. “We zijn ervan overtuigd dat het aanbod dat we zorgvuldig hebben samengesteld voor deze nieuwe locatie reizigers zal bekoren met dezelfde kwaliteit en versheid als in al onze vestigingen wereldwijd.”

*De tekst gaat verder onder de afbeeldingen.

Display met zoete snacks Display met hartige broodjes

Over de locatie

De inrichting van de nieuwe locatie is gericht op comfort en sfeer, met natuurlijke materialen en warme kleuraccenten. De winkel is dagelijks geopend van 06.00 tot 22.00 uur.

Volgens Arthur Reijnhart, Director Schiphol Commercial, past Eataly goed bij de bredere strategie van de luchthaven: “Met Eataly halen we een iconisch Italiaans foodconcept naar Schiphol en Nederland dat perfect aansluit bij de wensen van onze reizigers: snel, vers en van hoge kwaliteit.”

Interieur Eataly op Schiphol
Artikel delen