Michael Hu opent twee nieuwe locaties van Nomi met drive thru

Nomi

Michael Hu opent twee nieuwe locaties van Nomi met drive thru

Horecaondernemer Michael Hu breidt zijn restaurantimperium verder uit. In november 2025 opent hij twee nieuwe vestigingen van zijn succesvolle restaurantconcept Nomi Korean BBQ, Sushi & Cocktails, in Duiven en Nieuwegein (300 gasten). Opvallend: beide locaties krijgen een drive thru, waar gasten terechtkunnen voor sushi, Korean fried chicken en bibimbap. Met Nomi mikt Hu op tien locaties, waarbij franchise een logische vervolgstap is.

Tekst: Nadine Muijt
Renders: o.a. Ten Brinke (Duiven) en Dunavast (Nieuwegein)

Michael Hu is samen met zijn vrouw Celine al jaren actief in de Nederlandse horecawereld. Het echtpaar is eigenaar van meerdere horecazaken, waaronder twee Nomi-restaurants in Amsterdam, Ajisan Ramen in Rotterdam en de hotels Sotel en Pagi in Amsterdam. In 2025 zijn er wederom drie hotels in Amsterdam met vastgoed toegevoegd aan hun portfolio. 

Succes aan het Leidseplein

"We zijn begonnen met Nomi aan de Vijzelstraat in 2022,” vertelt Michael Hu. “Dat bleek een groot succes.” Al snel ontstond het idee van een tweede vestiging. Deze opende op 22 januari 2025 aan het Kleine-Gartmanplantsoen bij het Leidseplein in Amsterdam en groeide razendsnel uit tot een publiekstrekker. Met meer dan 300 zitplaatsen is het een van de grotere restaurants in de binnenstad. “Het resultaat is fantastisch. Het loopt precies zoals we gepland hadden,” vertelt de ondernemer.

Drive thru

Hu rolt het Nomi-concept verder uit naar Duiven en Nieuwegein. Beide vestigingen krijgen een drive thru. “Dat is uniek, zeker voor sushi en Koreaanse gerechten,” vertelt Hu. "We zijn de eerste in heel Europa met een zo'n drive thru."

'We zijn de eerste in Europa met een sushi-drive'

“We bieden daar onder andere sushi, Korean fried chicken en bibimbap aan. Dat zijn warme, volwaardige maaltijden, maar een stuk gezonder dan traditioneel fastfood. De bereiding is snel: binnen twee minuten moet een bestelling klaarstaan. Daar zijn we technisch op ingericht, met centrale productie, goede planning en dezelfde headsets en systemen als bijvoorbeeld McDonald’s.”

*De tekst gaat onder de afbeelding verder.

Foodcourt-Nieuwegein-Nomi
Foodcourt A27 in Nieuwegein

300 gasten

In Duiven verrijst Nomi binnen Food Village, een grootschalig horecaplein dat gasloos en bijna energieneutraal wordt gebouwd. De gebouwen krijgen een vriendelijk aanzicht met houten gevels, groene daken en duurzame inrichting. Nomi komt in de grootste unit: 800 m², volledig gelijkvloers. Binnen is plek voor ruim 300 gasten. Naast Nomi komen er op het plein ook vestigingen van onder andere Burger King, FEBO en Taco Bell.

Michael Hu: "We zijn al jaren bezig met dit project. Door de energiecrisis liep het flinke vertraging op, maar inmiddels krijgen we op 1 juli de sleutel. Dan kunnen we starten met afbouwen, zodat we in november open kunnen. Onlangs hebben we ook een locatie in Nieuwegein bemachtigd, aan een drukke kruising bij de A27. Ook daar starten we in juli met de inrichting en hopen we in november te openen.”

De locatie in Nieuwegein komt op bedrijvenpark Het Klooster, in een nieuw foodcourt met duurzame uitgangspunten en veel groen. Deze vestiging is vergelijkbaar qua oppervlakte met die in Duiven, maar dan met twee lagen. Naast Nomi openen hier ook McDonald’s, KFC en Happy Italy.

*De tekst gaat onder de renders van Food Village Duiven en het grijze kader verder.

Food-Village-Duiven-Nomi Food-village-Duiven-Nomi-1

Koreaanse BBQ

Nomi is een restaurantformule die zich richt op Koreaanse en Japanse gerechten, met als specialiteit Koreaans barbecueën. Gasten bereiden hierbij hun gerechten zelf aan tafel, op een ingebouwde grill. Naast barbecue biedt de menukaart onder andere sushi, noedels en bibimbap.

Michael Hu: “Koreaans eten is hot. Niet alleen qua keuken, maar ook in muziek, make-up en tv. Korean BBQ is in Amerika en Canada al veertig jaar ingeburgerd. Het is geen hype – net als sushi is het blijvend. Alleen zijn er in Nederland nog maar weinig aanbieders, want het is technisch best ingewikkeld om op te zetten."

Nomi-Korean-BBQ

Beleving creëren

De uitstraling van de nieuwe vestigingen blijft consistent met de andere locaties: veel banken, warme kleuren, goudaccenten en een sfeervolle inrichting. “Wij verkopen niet alleen goed eten, maar ook beleving. Mensen moeten denken: ‘De sfeer was goed, het eten was top, hier kom ik terug’,” lacht Hu.

10 vestigingen

Met de uitbreiding naar Duiven en Nieuwegein zet Michael Hu een volgende stap in de groeistrategie van Nomi. De drive thru’s vormen een nieuwe dimensie binnen het bestaande concept.

'We krijgen dagelijks nieuwe locatievoorstellen'

Michael Hu: "We krijgen dagelijks nieuwe locatievoorstellen binnen. Dat komt doordat verhuurders en ontwikkelaars zien wat we doen. Maar we blijven kritisch. Een goede Nomi-locatie moet minimaal 700 à 800 m² zijn.

En ja, er lopen gesprekken om Nomi op termijn ook te gaan franchisen. Tot nu toe hebben we alles zelf gedaan, maar het loopt zo goed dat verdere groei zeker mogelijk is. We denken dat Nomi in Nederland kan doorgroeien naar zeker 10 vestigingen.”

Nomi-Korean-BBQ-1 Nomi-Korean-BBQ-3
Artikel delen