Nederlandse hotelgroep Black Label Hotels breidt uit in België

Hotel De Medici Brugge
Tags: hotel

Nederlandse hotelgroep Black Label Hotels breidt uit in België

De Nederlandse hotelgroep Black Label Hotels heeft haar tweede vestiging in België geopend. Per 1 oktober voegt het bedrijf het viersterrenhotel de’ Medici in Brugge toe aan haar portfolio. Daarmee zet de organisatie een volgende stap in haar internationale groeistrategie.

Brugge als strategische bestemming

Hotel de’ Medici is gelegen aan de Potterierei, vlak bij het historische centrum van Brugge. Het hotel telt 101 kamers en beschikt over voorzieningen zoals privéparkeergelegenheid, vergaderruimtes, een binnentuin en diverse F&B-faciliteiten. De locatie aan de Brugse grachten maakt het hotel aantrekkelijk voor zowel zakelijke als leisure-gasten. De overname is niet alleen bedoeld als uitbreiding, maar ook als vernieuwing: een grootschalige renovatie staat op de planning.

“Champions League-niveau”

Volgens CEO Martin Hendricks past de nieuwe aanwinst bij de bredere ambities van Black Label Hotels. “De toevoeging van Hotel de’ Medici past in ons portfolio met hotels in het midscale tot luxury segment in toonaangevende Europese steden,” aldus Hendricks. “Een hotel in Brugge centrum is voor ons hoteliers ‘Champions League-niveau’.”

Eerder dit jaar opende de groep ook Hilton Garden Inn Brussels Airport. De aanstaande btw-verhoging op Nederlandse hotelovernachtingen speelt volgens Hendricks mee in de versnelde focus op het buitenland.

Versnelling na instap investeerder

De groei van Black Label Hotels kreeg in maart 2024 een impuls door de instap van Somerset Capital Partners. De investeringsmaatschappij richt zich op scale-ups en vastgoed. COO Marcel van de Vin: “Onze grootste kracht is dat onze organisatie wordt geleid door hoteliers. Vrijwel alle disciplines voeren we uit in ons gecentraliseerde hoofdkantoor, wat betekent dat we hospitality-expertise op elk niveau in handen hebben.”

Met deze aanpak wil de groep slagvaardig blijven en tegelijkertijd de kwaliteit bewaken. “Met dit tweede hotel in België en nog diverse projecten in de pijplijn versterken we onze positie in de Benelux,” aldus Van de Vin.

Blijf vooroplopen!

Nooit meer iets missen en altijd op de hoogte van trends én essentiële ontwikkelingen binnen de horeca? Ontvang dan 8x per jaar Entree Magazine.

Bekijk onze abonnementen

Artikel delen