Chocolatier van de chefs blijft positief

Chocolatier van de chefs blijft positief

Geert-Jan Heesterbeek, chocolatier van de chefs, was even stil toen op 15 maart de horeca plotseling dicht ging. “Dat moest wel even landen. Het was zo stil op de zaak, dat ik zelf de zaak heb gebeld om te testen of de telefoon het wel deed. Maar we gaan dit overleven.”

La Fève bestaat tien jaar en oprichter en eigenaar Geert-Jan Heesterbeek had zich het jubileum wel anders voorgesteld. “Het is in ieder geval een jubileum dat we nooit meer gaan vergeten", zegt hij.

“De eerste week van de horecasluiting hebben we lopend werk afgerond, maar in de tweede week heb ik wel mensen naar huis moeten sturen. We hebben wel meteen de website geüpdatet, maar die omzet is een druppel op een gloeiende plaat. In die week heb ik met Social Deal een pakket samengesteld en een minimumprijs bepaald. Dat werd een succes. We hebben niet alleen de voorraad verkocht, maar we moesten zelfs bijmaken. Onze pagina op Social Deal is vijf miljoen keer bekeken.”

Toen restaurants gingen bezorgen, kon La Feve ook weer voorzichtig wat leveren. “Beluga Loves You heeft ons benaderd toen ze gingen bezorgen, daarna volgde meer restaurants. De Social Deal Box passen we nu aan en verder is het afwachten wat er na 28 april gaat gebeuren. Ik heb tot nu toe mijn mensen aan het werk kunnen houden. Iedereen is vier dagen thuis geweest. Ik heb gelukkig nog niet geïnvesteerd dit jaar. Ik had wel plannen, maar ik ben nu blij dat ik nog geen actie heb ondernomen. We kunnen de reserves nu heel goed gebruiken. De grotere bedrijven hebben inmiddels ook hun rekeningen betaald, waarvoor we hen natuurlijk dankbaar zijn. We hebben voor hetere vuren gestaan dan deze, maar dit moet niet een jaar gaan duren.”

Webshop tweede pijler

Voor het personeel heb ik natuurlijk een beroep kunnen doen op de overheidsregeling, dat helpt in ieder geval. Maar er zijn natuurlijk veel onzekerheden: hoe doet de horeca het straks? We zijn tien jaar geleden begonnen, midden in de bankencrisis en nu dit, bij ons tienjarig jubileum. Dit had niet een jaar eerder moeten gebeuren. Vorig jaar was een heel goed jaar en daardoor staan we nu wat steviger in de schoenen.”

Heesterbeek heeft in ieder geval veel ervaring met zijn webshop opgedaan en verkoop aan consumenten via de webshop moet een tweede pijler gaan worden. “We hebben met Rolls Rolls een nieuw consumentenmerk en dat loopt goed via onze webshop, die in januari klaar was, dus net op tijd. Nu moet dat merk landelijk nog verder groeien. ”

Creatief zijn belangrijk

Heesterbeek blijft positief. "Je moet elkaar niet de put in praten. Creatief zijn is belangrijk. We geven vol gas. Ik ga niet thuis zitten wachten. We blijven positief. We gaan deze crisis overleven.”

 

 

 

Tags: 
Artikel delen