Hamburgers van Diego's bij je thuis

Hamburgers van Diego's bij je thuis

Een nieuw menu, nieuwe huisstijl en mooie plannen voor zijn restaurant. Chef Diego Buik van restaurant Diego's was er klaar voor. Tot op zondag 15 maart het trieste nieuws kwam: net als alle horecazaken moest ook burgerrestaurant Diego’s vanwege het coronavirus zijn deuren sluiten.

''Natuurlijk ben je eerst geschokt'', bekent Diego Buik. ''We hadden net ons éénjarig bestaan gevierd, een nieuwe kaart gelanceerd en nieuwe huisstijl ontwikkeld. Daarnaast hebben we allerlei plannen voor een aantal aanpassingen in het restaurant om onze gasten nóg meer warmte en beleving te bieden. Dan valt het nieuws wel even rauw op je dak.''

‘Burger It Yourself’

Toch blijft Diego niet lang bij de pakken neer zitten. De vele hartverwarmende reacties en last- minute bestellingen van vaste klanten die zondagavond geven hem nieuwe energie. ''De dag erna hebben we overlegd met onze werknemers, leveranciers, boekhouder en het creatieve team van JENK. Het besluit: we gaan door en richten ons op bezorgen en afhalen.'' Hoewel Diego’s die eerste week goede zaken doet, krijgt het restaurant ook berichten van gasten die niet in de bezorgregio wonen. Afhalen is voor hen ook geen optie. ''Ze wonen te ver weg zodat de burgers koud zijn voordat ze thuis zijn.'' Diego moest op zoek naar een andere oplossing. En die kwam er. Na een brainstorm met JENK ontstond het idee: Burger It Yourself (BIY). ''Een box met al onze ingrediënten, zodat mensen thuis zelf onze burgers kunnen bakken. Na een uur was er al een logo en een dag later stond de post online.'' In twee dagen tijd verkocht Diego’s 70 boxen en was het restaurant uitverkocht.

Boven water

Inmiddels is het restaurant begonnen aan de tweede BIY-week en zijn er al meer dan 150 boxen verkocht. ''Daar zijn we natuurlijk hartstikke blij mee. Maar we hopen ook dat deze crisis snel voorbij is. Het zorgt voor veel problemen in alle lagen van de bevolking. Gezondheid van mensen staat altijd voorop en op deze veilige manier houden we in deze moeilijke tijd toch een beetje contact met onze gasten. Daarnaast houden we het merk Diego’s levend en dragen we er hopelijk aan bij dat ook onze leveranciers het hoofd boven water kunnen houden. We betalen ze meteen dezelfde avond van levering zodat ook zij hun vaste lasten kunnen blijven dragen.''

 

Tags: 
Artikel delen