Nierstichting Restaurant Driedaagse 2019

Nierstichting Restaurant Driedaagse 2019

Op 12, 13 en 14 maart 2019 organiseren de Nierstichting en KHN de tweede landelijke editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse. Tijdens deze dagen kunnen gasten een speciaal tasting-menu proeven, waarbij de focus ligt op pure smaken, verse ingrediënten en minder zout. Met dit evenement wil de organisatie een zo groot mogelijk publiek aanspreken en laten proeven hoe lekker eten met minder zout is. Doe mee en meld uw restaurant snel aan!

De eerste editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse was een groot succes. Honderd restaurants serveerden een zoutbewust menu en ontvingen meer dan 3500 gasten. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “We hopen dat er dit jaar nog meer restaurants mee doen! Samen kunnen we laten zien dat we gezondheid van onze gasten hoog in het vaandel hebben. Daarom hebben we onlangs ook het Nationaal Preventieakkoord ondertekend. Als horeca willen we een bijdrage leveren aan een gezonder Nederland. Zout speelt hierin ook een belangrijke rol. Het is dus belangrijk dat mensen minder zout eten; ook als ze uit eten gaan. Ik wil dan ook restaurants oproepen om mee te doen aan de Nierstichting Restaurant Driedaagse.”

Meedoen levert écht iets op
Als deelnemend restaurant doet u mee aan een bijzonder mooi culinair evenement, krijg je exposure en ontvang je o.a. een toolkit over minder zout. Daarnaast helpt de duurzame uitstraling, het beschikbare promotiemateriaal, de planning op doordeweekse dagen en het digitale reserveringsysteem (Resengo) om meer gasten te trekken. De prijs en aantal gangen (minimaal 3) bepaalt u zelf. Deelname is gratis. Op www.restaurantdriedaagse.nl komt een overzicht van de deelnemende restaurants waar de consument kosteloos kan reserveren voor deze actie. In de campagne is veel aandacht voor doorlinken naar de deelnemende restaurants en de online reserveringsagenda.  

Wat u moet doen:
-Van een lunch of diner een absolute smaakbeleving te maken
-Met verse en pure ingrediënten te werken en naar het seizoen te koken
-Tijdens actiedagen minimaal een 3-gangen tastingmenu te serveren met aandacht voor minder zout
-Voor en tijdens de restaurant driedaagse het evenement actief te promoten via je eigen communicatiekanalen zoals social media, website, aankondigingen in jouw restaurant en nieuwsbrieven
-Aandacht te vragen voor de boodschap dat eten met aandacht voor minder zout heel smaakvol is

Artikel delen