Vanaf maandag 5 maart openen 600 toprestaurants de deuren voor het grote publiek tijdens de Nationale Restaurant Week. Een recordaantal van 179 nieuwe restaurants heeft zich aangemeld voor deze 11e editie.
De Nationale Restaurant Week is al 10 jaar lang een groot succes en heeft inmiddels meer dan 3 miljoen reserveringen ontvangen. Het concept blijft daarom ongewijzigd: een 3-gangenmenu voor € 27,50. De geselecteerde restaurants begeven zich voornamelijk in het hogere en duurdere segment.
Restaurants toegankelijk maken voor iedereen
De Nationale Restaurant Week is in 2007 opgezet door DiningCity met het idee om (dure) restaurants voor iedereen toegankelijk te maken. CEO Jeroen van den Brink. “Ik wilde dat gasten bij restaurants konden reserveren die ze wellicht anders niet zomaar zouden bezoeken. Voor restaurateurs betekent dit nieuwe leuke gasten en voor gasten een fijne ervaring en herinnering waardoor ze wellicht nog eens zullen reserveren. Een win-win voor beide partijen”.
Recordaantal nieuwe restaurants
Dat de horeca in de lift zit merkt ook de organisatie van de Restaurant Week. Een recordaantal van 179 nieuwe restaurants had zich aangemeld voor deze 11e editie. Voor veel nieuwe restaurants biedt de Nationale Restaurant Week een kans om in korte tijd een grote naamsbekendheid op te bouwen. Uit onderzoek onder gasten van de Restaurant Week blijkt dat 68% na de actieperiode opnieuw bij het restaurant uit eten te willen gaan.
De Nationale Restaurant Week loopt van 5 t/m 21 maart.