De Buik van Amsterdam gelanceerd

De Buik van Amsterdam gelanceerd

Op maandag 24 september 2018 werd de online foodgids De Buik van Amsterdam, het zusje van De Buik van Rotterdam, officieel gelanceerd in Bistro Berlage. Gijsbregt Brouwer, mede-oprichter van De Buik van Rotterdam en jurylid bij de Entree Awards, is zeer verheugd nu ook de Amsterdamse foodcultuur in kaart te brengen. ​Het platform is bedoeld voor horecaondernemers én consumenten.

Brouwer: “Ik ben trots dat we met een hecht Amsterdams team de foodcultuur van onze hoofdstad in kaart brengen. De eerste vijftig verhalen en meer dan tweehonderd restaurants geven een mooie bloemlezing van waar De Buik voor staat en van al het lekkers dat we in de hoofdstad hebben gevonden. En dit is pas het begin. We gaan vol gas door en rekenen erop dat we Amsterdammers de mooiste verhalen presenteren.”

Voor professionals en consumenten
De culinaire journalisten en foodbloggers van De Buik vertellen verhalen over restaurants, stellen een restaurantgids samen en geven tips over nieuwe en gevestigde culinaire hotspots van de hoofdstad. Zij zijn er voor ondernemers, chefs, organisaties en merken in de wereld van food en natuurlijk voor consumenten.

Joris Bijdendijk
De website ging live met ruim veertig verhalen over de bruisende eetcultuur van de hoofdstad. Deze verhalen zijn verdeeld in negen categorieën, waaronder ‘uit eten’, ‘drinken’, ‘kopen’ en ‘mensen’. Hier zijn eetverhalen te lezen over Amsterdamse classics; Kaagman & Kortekaas, Hotel de Goudfazant, Rijsel en Entrepot. Ook zijn er gastcolumns van onder anderen Joris Bijdendijk waarin hij zijn visie over de Amsterdams foodcultuur geeft. Ook ging De Buik van Amsterdam een dag op stap met Valerio Zeno voor een tour langs vijf van zijn favoriete zaken.

Uitgebreide restaurantgids
Daarnaast heeft De Buik van Amsterdam een uitgebreide restaurantgids met nu al meer dan tweehonderd restaurants. Elke restaurant heeft haar eigen pagina met het adres, links naar sociale media, foto’s van het restaurant, informatie over het eten, de inrichting en een korte, heldere omschrijving.

Over De Buik
De Buik werd eind 2013 opgericht. Het bereik is meer dan een half miljoen mensen per maand, heeft De Buik maandelijks tussen de 300.000 en 350.000 pageviews en meer dan 200.000 bezoeken.

 

Artikel delen