Mehrsa Ghadiri F&B Professional of the Year

Mehrsa Ghadiri F&B Professional of the Year

Tijdens een feestelijke avond in het Muntgebouw in Utrecht, ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum van de AF&BM (hét netwerk voor F&B professionals), heeft Mehrsa Ghadiri de F&B Professional of the Year Award 2021 uitgereikt gekregen.

Foto: Cynthia van Dijke Fotografie

F&B Professional of the Year Award 2021

Al in januari was duidelijk welke drie F&B professionals de strijd met elkaar aan zouden gaan in de finale van de door de AF&BM georganiseerde verkiezing. Door corona lukte het tot twee weken geleden helaas niet om de finale te organiseren, maar twee weken geleden kon de vakjury na lang wachten eindelijk op pad.

Van Vinkeveen tot Ameland

Tijdens de finaledag mochten de drie finalisten zich presenteren aan de vakjury in de bedrijven waar zij het mooie vak van Food & Beverage professional uitoefenen. Yoran Shukrula vertelde met passie over zijn werk in Apollo Hotel Vinkeveen-Amsterdam. Mehrsa Ghadiri liet vol trots zien wat zij met haar team heeft neergezet in het splinternieuwe Innside by Mélia op de Amsterdamse Zuidas. En Koen van der Plank presenteerde zich als voorwaardig lid van de Nobel familie in het gelijknamige bedrijf op Ameland.

“Ze ademt liefde voor het vak en lééft voor F&B”

Na de laatste presentatie maakte de jury de balans op. Met een nipte meerderheid scoorde Mehrsa de hoogste ogen en werd beslist dat zij de award in ontvangst mocht gaan nemen. Uit het juryrapport: “Ze ademt liefde voor het vak en lééft voor F&B. In haar relatief jonge carrière heeft ze al menig succesvol F&B concept ontwikkeld, waarvoor ze zelfs bij de directies van grote internationale ketens waardering krijgt. Dat mensen in deze onzekere tijden bereid zijn om hun vaste baan op te zeggen om met Mehrsa in een nog niet geopend hotel te gaan werken zegt iets over hoe goed zij is voor haar medewerkers. Ze zoekt altijd naar verbinding. Of dat nu met gasten, medewerkers, leveranciers of omwonenden van het hotel is: iedereen verdient haar aandacht. Zo stuurde ze omwonenden van Innside by Meliá handgeschreven kaarten en organiseerde ze online bijeenkomsten voor alle medewerkers, waardoor die elkaar al kenden toen iedereen voor het eerst fysiek in het hotel kwamen. En voor wie denkt dat ze snel weer naar een volgend project gaat heeft ze een mooie F&B-tegeltjeswijsheid: als F&B manager maak je het verschil niet in één jaar. Dat jullie het maar weten: she's here to stay! Mersha heeft een oprecht enthousiasme dat aanstekelijk werkt op het F&B-team. In deze tijd is dat een belangrijke eigenschap van een F&B manager om het team te binden”.

Ambassadeurs voor vak

Ondanks dat zij de titel helaas niet wonnen zijn ook Yoran en Koen echte ambassadeurs voor het mooie en dynamische F&B-vak. Ook zij zijn met hun ambitieuze en ondernemende karakters inspiratoren voor de teams waarin zij werkzaam zijn.

Artikel delen