Van Michelin-uitreiking tot cabaret: het DeLaMar Theater, gelegen vlakbij het Amsterdamse Leidseplein, is het podium voor allerlei (culturele) events. De deuren van het bijbehorende en stijlvolle Café DeLaMar zijn recent heropend. We spreken met manager Roy van den Broek over de restyling, maar ook over het reserveringssysteem van Guestplan.
De horeca van het DeLaMar Theater heeft sinds de opening van het theater in 2009 altijd een belangrijke rol gespeeld. In september is Café DeLaMar heropend na een kleine restyling. Manager Café DeLaMar Roy van den Broek: “We hebben de zaak een upgrade gegeven. Zo hangen er nu kleurenfoto’s van hedendaagse artiesten aan de wand, en is het restaurantmeubilair vervangen door mooie cafétafels- en stoelen.
Van donderdag tot en met zondag is er livemuziek. We draaien pas een paar weken, maar het is nu al een doorslaand succes.” Café DeLaMar biedt plek aan circa honderd theatergasten. Zij kunnen terecht voor een mooie wijn, lekkere cocktail en verschillende small bites. Van den Broek licht de keuze voor het menu toe: “Onze kaart bevat meerdere klassiekers, zoals de appel-kruimel van Holtkamp, Oma Bobs bitterballen en de Boevenmix van notenspecialist Gotjé. Populaire snacks, maar makkelijk te maken voor onze medewerkers in de bediening. We hebben namelijk een bescheiden keuken en geen koks in dienst. Maar dit werkt erg goed.”
*Tekst gaat verder onder de foto's en het grijze kader. Linkerfoto: Café DeLaMar en rechterfoto Roy van den Broek en collega's
Guestplan is een 360° reserveringssysteem voor restaurants met gebruiksvriendelijke functies die online reserveringen, tafelbeheer, plattegronden en meer ondersteunen. Of je nu al werkt met een reserveringssysteem of geïnteresseerd bent om aan de slag te gaan, Guestplan biedt ongeëvenaarde kosteneffectiviteit, uitgebreide mogelijkheden en een gemakkelijk te navigeren gebruikersinterface. Klik op de onderstaande rode knop voor meer informatie over Guestplan.
Gasten kunnen bij het boeken van hun theaterticket meteen een pauze-arrangement reserveren – mits de voorstelling een pauze heeft – of een plek voor voor of na de voorstelling. Van den Broek: “Natuurlijk heten we graag iedereen welkom, maar onze focus ligt op theatergasten. Sommige gasten boeken direct via de website, anderen via mail of telefoon."
"In het reserveringssysteem Guestplan krijgen we alles overzichtelijk binnen. In één oogopslag zie ik alle reserveringen én de bijzonderheden per tafel – bijvoorbeeld als gasten via de directie binnenkomen.” Van den Broek vertrouwt al jaren op Guestplan: “Ik werk er al mee sinds de opening van het DeLaMar."
"Ik heb het systeem ook geïntroduceerd in andere zaken, met succes. Zo zijn de widgets heel makkelijk te vinden en te hanteren. Dat maakt mij ook weer blij."
Ook het bedrijf achter Guestplan is volgens de horecamanager erg toegankelijk: “Ik hoef maar te bellen met een vraag en ik word meteen geholpen. De lijntjes zijn kort, er hangt geen enorm commercieel gedachtegoed achter. Die persoonlijke benadering spreekt mij als horecaman in hart en nieren erg aan.”