Een constante kwaliteit en smaak, scherpe prijsstelling, breed aanbod én gebruiksgemak; zuivelmerk Milram staat er in Duitsland al jarenlang om bekend. Ook in Nederland timmert het merk met een groot aanbod aan (lactosevrije) zuivel in acht categorieën aan de weg. "Kant-en-klare crème brûlée en panna cotta besparen je tijd bij de mise-en-place."
Zuivelmerk Milram is een nieuwe speler in de Nederlandse foodservice. Begin dit jaar introduceerde het met succes een groot assortiment zuivelproducten, waaronder (lactosevrije) slagroom, kookroom, pudding en desserts, kwark, dessert-kwark, zure room, yoghurt en fruityoghurt. De lactosevrije slagroom werd zelfs genomineerd voor de Horecava Innovation Award 2024.
Marketingmanager Maarten Ploos van Amstel: “Outside-in denken staat bij Milram hoog in het vaandel. We luisteren goed naar de markt en werken nauw samen met chefs, zodat we onze producten goed kunnen afstemmen op de eisen van de horeca en haar gasten. We zijn nu een jaar actief op de Nederlandse markt en uit de gesprekken die we hebben zien we dat we steeds meer een plek op de markt krijgen en daar zijn we trots op."
Voor de introductie van het merk in Nederland, deed Milram een gedegen marktonderzoek. “Een van de resultaten was dat lactose-intolerantie de een-na-grootste allergie is in Nederland. Daar spelen we nu op in met een groot aanbod aan lactosevrije producten. Lactose is een suiker die in melkproducten voorkomt. Wij verwijderen de lactose tijdens het productieproces”, vertelt Ploos van Amstel.
“Daarnaast zien we dat chefs naar nog meer gebruiksgemak zoeken als gevolg van het tekort aan (ervaren) personeel in de keuken. Ook daarvoor zijn ze bij Milram aan het juiste adres; we hebben een aantal hoogkwalitatieve (lactosevrije) kant-en-klare desserts in onze productlijn, waaronder de bij horecagasten populaire crème brûlee en panna cotta.”
Salesmanager Paul Liefkens vult aan: “Deze kant-en-klare desserts bieden jou als chef twee voordelen: je bespaart tijd op de mise-en-place én je kunt ook minder ervaren (keuken)medewerkers deze desserts laten bereiden. Door zelf nog wat toevoegingen te doen, bijvoorbeeld met vers fruit, geef je deze dessertklassiekers alsnog een eigen signatuur.”
*Tekst gaat verder onder de foto en het kader.
Milram is het hoofdmerk van de DMK Group, een van Europa’s grootste zuivelcoöperaties met 4.500 Duitse en Nederlandse boeren. Het bedrijf telt ruim twintig locaties in Duitsland en Nederland en andere internationale hubs. Sales director Jan Peters: “Een deel van het Milram zuivelassortiment is inmiddels verkrijgbaar bij Bidfood en Chef’s Culinar en er wordt hard gewerkt om de Nederlandse horeca de complete (lactosevrije) zuivellijn aan te kunnen bieden.”
Ingrediënten:
Bereiding:
Verwarm de Milram Crème Brûlée onder voortdurend roeren tot ongeveer 70 °C. Voeg de sinaasappelschil, het sinaasappelsap, de suiker en ras el-hanout toe en breng het mengsel kort aan de kook. Giet het dan in een vuurvaste schaal en zet vier uur in de koelkast. Bestrooi de Crema Catalana vlak voor het serveren met de rietsuiker en steek het aan met een bunsen- of gasbrander.