Bavaria 0.0% IPA maakt verwachtingen waar

Bavaria 0.0% IPA maakt verwachtingen waar

Bavaria valt zwaar in de prijzen en start nieuwe consumentencampagne.

De 0.0% IPA krijgt waardering vanuit de markt en wordt op steeds meer plekken beschikbaar. Zo is het op fles bij de retailer te krijgen en vanaf maart ook in blik. Bavaria verwacht dat zeker tweehonderd sportkantines het alcoholvrije bier tappen in 2020. Daarnaast is het bier verkrijgbaar in verschillende poppodia.

Prijswinnende 0.0% IPA

De Bavaria 0.0% IPA is bekroond als Product van het Jaar 2019-2020 in de categorie alcoholvrij bier én Gekozen Product van het Jaar 2019-2020. Voor deze prijs heeft marktonderzoeker Nielsen 5.000 Nederlandse consumenten om hun mening gevraagd, waarbij de 0.0% IPA van Bavaria als beste alcoholvrije bier uit de bus is gekomen. Daarnaast is de IPA in de prijzen gevallen bij de Dutch Beer Challenge, de eerste professionele bierwedstrijd van Nederland. Het alcoholvrije bier werd beoordeeld door 47 onafhankelijke bierexperts, die maar liefst 441 bieren blind proefden. Na een blinde test in de Beste Brewpub van België bleken ook de Belgische bierkenners aangenaam verrast. Sterker nog, de fijnproevers hadden niet in de gaten dat ze een alcoholvrije IPA dronken. 

Campagne

De landelijke campagne voor Bavaria 0.0% IPA bestaat uit een tag-on bij de tv-commercial, displays en acties op de winkelvloer, online video’s op de social media kanalen van Bavaria en de website en er vindt bij verschillende supermarkten sampling plaats om ook daadwerkelijk consumenten te laten proeven. 

Artikel delen