Makro lanceert nieuw inspiratiemagazine
Advertorial

Makro lanceert nieuw inspiratiemagazine

Makro heeft een nieuw, digitaal magazine voor culinair en gastronomisch Nederland gelanceerd. Het magazine, GROOTS, geeft een platform aan een topchef en zijn gerecht. Tweesterrenchef Soenil Bahadoer is het gezicht van de eerste editie.

GROOTS magazine van Makro

Dit eerste nummer van GROOTS magazine werd op 6 april gelanceerd, met een exclusieve online masterclass van Bahadoer. In het magazine staan de chef en zijn signature dish centraal. Stap voor stap wordt er getoond hoe het gerecht tot stand is gekomen. En welke ideeën, inspiratie en kennis erachter zit. Van idee tot uitvoering. Van herkomst tot bord.

Makro Magazine SoenilDe inspiratiebron voor culinair Nederland

GROOTS magazine is het vervolg op het voormalig Makro horecamagazine ‘Gastvrij’. Deze 2.0 versie van het magazine is voorzien van een nieuwe en volledig digitale bladformule. Markus Pieters, Head of Horeca bij Makro vertelt tijdens de masterclass: “Met dit nieuwe digitale magazine willen wij de Nederlandse horeca inspireren. Maar wel met een andere insteek dan men gewend is. Veel meer van deze tijd, waarbij je met video’s écht wordt meegenomen in het verhaal.”

1 chef, 1 gerecht, 1 verhaal

In GROOTS ligt de focus dus op één gerecht. Er wordt ingezoomd op de producten, de herkomst, technieken en de vakkennis. En dat alles wordt verteld door één bekende chef. In de eerste editie van het magazine wordt het verhaal achter de rendang met jus van blanke soja en gemberbierijs gedeeld. De signature dish van sterrenchef Soenil Bahadoer, van Restaurant de Lindehof. Bahadoer: “Dit is een document waar elke chef trots op is. Toen ik hoorde wat Makro wilde vond ik dat zo geweldig. Alles in dit magazine komt aan bod: cultuur, de chef, de producten, waar groeit het, waar komt het vandaan, wat doet het in het gerecht? Hoe mooi is het als je zo’n klein gerecht helemaal ontleedt naar allemaal producten. En laat zien hoeveel werk en respect er in het gerecht zit, dat is fantastisch!”
Soenil Makro

De kracht van de horeca

GROOTS is ook een ode aan iedereen in de foodbranche die groots durft te denken. Juist nu. “Op dit moment heeft de horeca het heel zwaar. Maar bij Makro geloven we in de kracht van de horeca, steunen we de horeca en investeren daarin. Met dit magazine willen niet alleen de Nederlandse horeca inspireren, maar ook laten zien welke passie en gedrevenheid er is. Iets wat deze branche zo bijzondere maakt. Daarnaast willen we laten zien hoe goed we in Nederland op gastronomisch gebied zijn. Iets waar we trots op moeten zijn!”, aldus Pieters.

GROOTS verschijnt vier keer per jaar. In editie twee (juni) gaat Makro naar restaurant De Bokkedoorns in Overveen, met de jongste tweesterrenchef van Nederland: Roy Eijkelkamp.

Makro Magazine GROOTS, het verhaal van Soenil Bahadoer