La Place zet in op foodinnovaties en dagvers

La Place zet in op foodinnovaties en dagvers

De start Jumbo Food College zwengelt vernieuwingen bij La Place aan. 

Foodserviceformule La Place start in april met de nieuwe merkbelofte ‘Zo smaakt versgemaakt’. De populaire horecaketen breidt vanaf dat moment haar aanbod uit met tientallen nieuwe gerechten per maand die stuk voor stuk zijn ontwikkeld vanuit de foodprincipes dagvers, natuurlijk, huisgemaakt, gezond én lekker. Ook komt La Place met verschillende ‘Dagverse Deals’ voor lage prijzen.

Good Food Fast
La Place blijft met deze vernieuwingen en innovaties doelbewust werken aan haar ambitie: uitgroeien tot de onbetwiste nummer één in Good Food Fast. De motor achter de vloedgolf aan innovaties is het nieuwe Jumbo Food College, het gezamenlijke kennis-, ontwikkel- en opleidingscentrum van Jumbo en La Place. Dit nieuwe initiatief brengt een grote verscheidenheid aan kennis op het vlak van voeding en recepten samen. Op die wijze kunnen Jumbo en La Place, alsmede het online receptenplatform Smulweb, nóg meer profiteren van elkaars kennis en inzichten. Op 26 maart is het Food College feestelijk geopend.

Optimale foodbeleving
Met verschillende foodinnovaties willen Jumbo en La Place klanten blijven verrassen en een optimale foodbeleving bieden. Meer dan ooit is de consument op zoek naar ‘beleving’. Hij wil verrast worden door nieuwe producten in een inspirerende omgeving. De belangstelling voor lekkere, gezonde en duurzame voeding groeit sterk. Bovendien willen consumenten waar en wanneer zij maar willen kunnen genieten van goede en eerlijke voeding voor een aantrekkelijke prijs. Voor Jumbo en La Place bieden deze ontwikkelingen unieke kansen. De kennis en expertise van beide bedrijven ligt immers exact op het snijvlak van deze ontwikkelingen, daar waar horeca en retail bij elkaar komen. 

Tweehonderd nieuwe gerechten
“Met deze vernieuwingen willen we bestaande en nieuwe klanten laten ervaren dat La Place dé thuisplek is voor natuurlijk vers en lekker eten,” zegt Frits van Eerd, CEO van Jumbo. “La Place is een bekende en geliefde verschijning in de binnensteden, langs snelwegen en op verkeersknooppunten. Met nieuwe foodinnovaties gaan we deze prominente positie nóg beter benutten. Afgelopen maanden hebben Jumbo en La Place in nauwe samenwerking ruim tweehonderd nieuwe, eigentijdse gerechten ontwikkeld. Veel plantaardige gerechten en eigen variaties op nieuwe voedingstrends, maar ook klassiekers uit het aanbod die we een smaakvollere en gezondere twist hebben gegeven. Al deze vernieuwingen gaan we stapsgewijs en afhankelijk van het seizoen per 1 april introduceren.” 

Dagverse Deals
Het gaat om gerechten voor elk moment van de dag en voor elke eetbehoefte van de klanten. Zo komt La Place onder meer met nieuwe salades, ontbijtproducten, goed gevulde soepen, lekker gebak en royaal belegde, ter plekke gebakken broodjes. Wat te denken van een frisse en gezonde kokos-aardbeien smoothie als ontbijt? Of een heerlijke, ovenverse focaccia met mashed avocado en scharrelei, een vegan courgette-chilisoep met walnootjes of een buddha bowl met gestoomde zalm, watermeloen en asperges? Ook introduceert La Place een reeks ‘Dagverse Deals’ voor lage prijzen. Naast deals voor een lekker, gezond én goedkoop ontbijt, zijn er ook lunchdeals voor een broodje, salade of kop soep met een drankje voor maar € 6. En in de maand april een kop koffie of thee met heerlijk, huisgemaakt gebak voor slechts € 1. Zo wil de foodserviceformule bewijzen dat lekker en gezond buiten de deur eten goed mogelijk is voor een bescheiden prijskaartje. 

Jumbo Food College powered by La Place
Jumbo en La Place zijn ervan overtuigd dat ze veel van elkaar kunnen opsteken bij het vernieuwen en verbeteren van de foodbeleving in de restaurants en supermarkten. Door samen op te trekken verwachten ze ook sneller innovatieve maaltijden en maaltijdoplossingen te kunnen ontwikkelen. Vanuit deze overtuiging zijn beide partijen begin dit jaar het Jumbo Food College powered by La Place gestart in Veghel, een gezamenlijk kennis-, ontwikkel- en opleidingscentrum voor nieuwe recepturen en de vakkundige bereiding daarvan. Per jaar staan ruim drieduizend trainingen voor de foodspecialisten van Jumbo en La Place op het programma. Daarbij is speciale aandacht voor gezonde voeding vanuit de ervaring die is opgedaan met de Jumbo Foodcoach app bij voetbalvereniging PSV en de wielrenners van Team Jumbo-Visma. “We geloven heilig in de kruisbestuiving tussen horeca en retail, die nu nóg sterker tot stand komt in het Food College,” aldus Frits van Eerd. “We zien een groot potentieel in het toevoegen van steeds meer culinaire aspecten aan de winkelervaring. Daarbij valt te denken aan het vers bereiden van maaltijden van goede kwaliteit, zoals nu al gebeurt in de Jumbo Foodmarkten en in onze Jumbo City gemakwinkels.”

 

Artikel delen