Verhoog gastbeleving in restaurant

Verhoog gastbeleving in restaurant

Inspelen op veranderingen, zoals de toename van digitalisering en e-commerce? Hier lees je hoe!

Omdat de hospitality-branche de opmars van digitalisering en e-commerce blijft voelen, hebben restaurants en hotels zich snel aan moeten passen aan deze nieuwe realiteit. Succesvolle horecabedrijven maken gebruik van vier recente trends om de klant- of gastbeleving te verbeteren: onderdompeling in een andere wereld (immersion); het creëren van een gemeenschap (community); het customizen van producten en diensten (customization); en de focus op gemak (convenience). Dat signaleert Mood Media op basis van research van experts in honderd landen.

Heruitvinding van restaurants
Vanwege de enorme impact van thuisbezorging en online review- en reserveringsplatforms is het voor restaurants nu nog essentiëler om een blijvende herinnering bij gasten achter te laten. Ook restaurants hebben nu technologische middelen tot hun beschikking om te voldoen aan de vraag naar gemak en eenvoud. Gebruik de volgende 4 trends om gastbeleving te verhogen.

1 Immersion
Deze trend bestrijkt niet alleen het decor of het werk van de kok, maar het prikkelen van alle zintuigen. Restaurants als Tree By Naked in het Japanse Yoyogi Park en Zhen Wei Fang in New York deinzen er niet voor terug traditionele kunst en cultuur te combineren met virtual reality en spectaculaire lichtprojecties. In Inamo in Londen veranderen de tafels in interactieve menuborden en schermen om videogames op te spelen.

2 Community
Een restaurant is van oorsprong een plaats van verbinding. Tal van initiatieven wereldwijd versterken die betrokkenheid bij de samenleving. Dankzij een Japans experiment kunnen mensen met een beperking in restaurants werken met hulp van robots. Een Braziliaans restaurant gebruikt blockchain om gasten duidelijkheid te geven over de oorsprong van het bereidde vlees. En McDonald’s opende een milieubewuste flagshipstore in Chicago vol zonnepanelen, een levende groene muur en in het ontwerp verwerkte bomen.

3 Convenience
Over de hele wereld worden restaurants geautomatiseerd. In China heeft het XCafé van webwinkel JD.com bijvoorbeeld robots in het restaurant én de keuken werken, terwijl chatbot-spraakbesturing de standaard wordt in Amerikaanse drive-throughs. Ook op tafel geprojecteerde augmented reality-menu’s en een supersnelservice op luchthavens voor gehaaste reizigers laten zien hoe makkelijk het wordt om uit eten te gaan.

4 Customisation
Deze trend komt tot uiting op verschillende niveaus: van gerechten aangepast aan persoonlijke smaak, gepersonaliseerde menu’s en weergerelateerde menu’s tot spraakgestuurd bestellen. 3D-printen bevindt zich nog in een vroeg stadium maar wordt al gebruikt om desserts te bereiden en in de VS kan je met virtual reality een hamburger op maat samenstellen.

Artikel delen