Horecagroep The Ugly Duckling opent Pizzabar Rosso op de Zuidas
Midden op de Amsterdamse Zuidas is de Italiaanse pizzabar Rosso geopend. Het is een plek voor een snelle lunch, een aperitivo of een lange avond tafelen. Rosso is het eerste restaurant van de nieuwe Amsterdamse horecagroep The Ugly Duckling.
Lokale producten
De keuken van Rosso werkt met lokale producten uit Italië en hanteert traditionele bereidingswijzen. Voor de pizza’s wordt gebruikgemaakt van biologisch meel, dat gemalen is volgens oude methoden in Noord-Italië. Het meel is samengesteld door het team zelf en bevat verschillende oergranen. Hierdoor bevat het relatief veel proteïne en antioxidanten, enis het laag in gluten.
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Een pizza van pizzabar Rosso in Amsterdam
Pan Rosso, pizza en aperativo
Op het menu staan bekende Italiaanse gerechten, aangevuld met pizza’s met verrassende toppings zoals nduja en szechuanpeper. Tijdens de lunch staat er ‘Pan Rosso’ op de kaart: het signature Italiaanse broodje. Een andere signature is de carpaccio of tartaar van gambero rosso di mazara, Siciliaanse rode garnalen, geserveerd met een verse kruidendressing. Het menu wisselt mee met het seizoen.
Tussen lunch en diner serveert Rosso een selectie traditionele Italiaanse aperitivo. Op de cocktailkaart staan klassiekers met een twist, zoals een spritz met Rinomato Bitter Scuro of een aged negroni, gerijpt in een amfoor voor een diepe, aardse smaak. Voor de cocktails wordt onder andere gewerkt met Mancino Vermouth en Rinomato Bitter Scuro. De wijnkaart bevat wijnen van relatief onbekende Italiaanse wijngaarden.
Het interieur van Rosso is licht en gelaagd, met zachte banken, ronde vormen en aardse tinten die zorgen voor rust en karakter. De dieprode tegels rond de bar en de ingetogen details zorgen voor een sfeer die informeel en verzorgd tegelijk is.
Over The Ugly Duckling
Rosso is het eerste restaurant van horecagroep The Ugly Duckling, opgericht in 2025 door ondernemer Cathy Luo en partners. Na ervaring in de horeca in Hong Kong en andere Aziatische steden verhuisde Luo naar Nederland om hier een eigen horecaportfolio op te bouwen. De groep richt zich op kwaliteit en authenticiteit, met aandacht voor ingrediënten uit het land van herkomst, oprechte service en een balans tussen traditie en moderniteit.