HMSHost & Deliveroo bezorgen aan de gate

HMSHost & Deliveroo bezorgen aan de gate

HMSHost Schiphol en bezorgplatform Deliveroo komen met een proef, waarbij passagiers die vanaf de E-pier vliegen, eten en drinken kunnen bestellen via de ap en website van het maaltijdbezorgingsplatform. De bestelling wordt dan tot aan de gate bezorgd. 

De maaltijden worden bereid in diverse restaurants op Svhiphol, zoals Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven, locaties van de Street Food Market. De partijen willen met de 'Food Delivery at the Gate' testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst. ​De bezorgmaaltijden kunnen overigens ook als roomservice worden besteld bij het Mercure Hotel. Dat hotel bevindt zich eveneens voorbij de paspoortcontrole op de luchthaven.

Extra service
Tanja Dik, directeur consumer products & services bij Amsterdam Airport Schiphol: "Schiphol is altijd op zoek hoe we onze passagiers het beste kunnen bedienen. Dit is een extra service die we hen graag willen bieden. Passagiers brengen relatief een lange tijd door bij hun gate. Ondanks dat we natuurlijk een divers aanbod hebben op onze pieren, is er niet alles te krijgen. Op deze wijze kunnen wij onze passagiers breder bedienen."

Binnen 5 minuten
In maart zal de service worden uitgebreid naar de D-pier. De maaltijden worden door Deliveroo per step bezorgd. De kosten voor bezorging bedragen 2,50 euro en de bedrijven beloven de reizigers binnen vijftien minuten te zullen bedienen. De proef loopt in eerste instantie tot en met eind maart, waarna een evaluatie volgt. Schiphol is de eerste Europese luchthaven die experimenteert met bezorging bij de passagier. 

 

Artikel delen