Fine dining krijgt een nieuwe dimensie met dit exclusieve programma

Fine dining in een restaurant

Fine dining krijgt een nieuwe dimensie met dit exclusieve programma

Mastercard en TheFork zijn een internationale samenwerking gestart om fine dining op een vernieuwende manier onder de aandacht te brengen. Hun gezamenlijke campagne draait om twee pijlers: bijzondere culinaire ervaringen en last-minute toegang tot populaire restaurants. Vanaf januari 2026 wordt dit programma ook in Nederland uitgerold.

Priceless Experiences: méér dan een diner

Met Priceless Experiences willen Mastercard en TheFork gasten iets extra’s bieden: een avond die verder gaat dan alleen een maaltijd. Bij geselecteerde restaurants krijgen bezoekers toegang tot speciale menu’s of verrassende extra’s, zoals een kijkje achter de schermen, een ontmoeting met de chef of een persoonlijk aandenken.

Bijzondere aandacht gaat uit naar Michelin-restaurants. Zij presenteren een speciaal samengesteld Priceless Experience Menu, dat exclusief te boeken is voor gasten die vooraf betalen met hun Mastercard. Dit onderstreept niet alleen de exclusiviteit van de ervaring, maar biedt restaurants ook meer zekerheid en gemak.

Hotspots: tafels op het laatste moment

Naast deze exclusieve belevenissen introduceert de samenwerking het Hotspots-programma. Hiermee krijgen Mastercard premium-kaarthouders de kans om op het laatste moment een tafel te reserveren bij restaurants die doorgaans weken van tevoren volgeboekt zijn. Elke week worden er op vaste momenten tafels vrijgemaakt bij toprestaurants. Zo profiteren restaurants van gegarandeerde bezetting, terwijl gasten de kans krijgen om spontaan te genieten bij gewilde restaurants.

Over The Fork

TheFork heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot veel meer dan een reserveringssysteem en brengt met deze samenwerking zijn rol als strategische partner voor de gastronomie naar een hoger niveau. Via internationale zichtbaarheid, slimme technologie en toegang tot een exclusieve doelgroep van fijnproevers biedt TheFork samen met Mastercard een kans om gastronomie te positioneren als een onvergetelijke totaalbeleving.

Meer informatie over The Fork

Vanaf januari 2026 ook in Nederland

De kracht van deze campagne ligt niet alleen in de ervaringen zelf, maar ook in de zichtbaarheid. De deelnemende restaurants worden zowel via TheFork als op het internationale platform priceless.com uitgelicht. Met de start in januari 2026 wordt ook de Nederlandse gastronomie onderdeel van dit internationale initiatief.

Op dit moment wordt gewerkt aan een selectie van toprestaurants die aansluiten bij het concept. Zo krijgen Nederlandse gasten de kans om deel uit te maken van een wereldwijd netwerk van culinaire belevenissen, terwijl de deelnemende restaurants profiteren van internationale zichtbaarheid en de toegang tot een exclusieve doelgroep. Samen laten Mastercard en TheFork zien dat uit eten gaan méér is dan een reservering: een onvergetelijke totaalbeleving.

Artikel delen