Deze technologie ontzorgt horecapersoneel én maakt gasten blij

Iemand rekent met gasten af op het terras

Deze technologie ontzorgt horecapersoneel én maakt gasten blij

In de horeca draait het om de gast en gastvrijheid. Gasten verwachten gemak, beleving en een soepele ervaring zonder lange wachttijden. Digitalisering en technologie spelen een cruciale rol om aan deze verwachtingen te voldoen. Ook voor een efficiënte bedrijfsvoering zijn digitalisering en technologie niet meer weg te denken. Denk aan online reserveringssystemen, digitale menukaarten en datagedreven inkoop. Het betaalproces hoort hier ook bij: het is het sluitstuk in het bieden van een positieve ervaring.

Mobiel betalen en digitale wallets

De laatste jaren ziet Rabobank dat betalen met de mobiele telefoon of smartwatch steeds populairder wordt. De groei van digitale wallets als Apple Pay, Google Wallet en Samsung Wallet draagt hieraan bij. Het is eenvoudig, snel en biedt veel gemak, want de mobiele telefoon heb je toch altijd bij je. De gastbehoefte aan snelle en frictieloze betalingen wordt hierdoor versterkt. Deze trend zet zich de komende jaren alleen maar verder door.

Bestellen en betalen in één

De laatste innovatie op het gebied van betalen is 'Tap to Pay'. De pinautomaat heeft zich ontwikkeld van een apparaat dat op de bar staat, naar een app die je op een telefoon of handheld kunt installeren. Het maakt bestellen en betalen op een device heel eenvoudig en het scheelt een hoop kosten in aanschaf en onderhoud.

Rabo SmartPin Tap to Pay

Met 'Rabo SmartPin Tap to Pay' maak je eenvoudig van je telefoon of handheld een betaalautomaat. Zo kun je je gasten aan tafel de beste service bieden en hen snel laten betalen. Het ontzorgt ook je personeel, omdat ze geen zware automaat meer in de sloof hoeven te dragen. Omdat je van elk Android- of Apple-device een betaalautomaat kunt maken met Rabo SmartPin Tap to Pay, hoef je geen dure terminals met verplichte onderhoudsabonnementen aan te schaffen.

Horeca draait om snelheid en service: ook bij betalen

Met Tap to Pay reken je af waar je gasten zijn. Direct via je smartphone, zonder gedoe met losse terminals.

Klik hier voor meer informatie

Data als sturingsmiddel

Digitalisering betekent ook dat je beschikt over databronnen die je in staat stellen om de bedrijfsvoering en inkoop te optimaliseren en duurzaamheidsdoelen te behalen. Transactiedata geven bijvoorbeeld inzicht in wat er wordt verkocht, op welk moment en tegen welke prijs. Dit kan helpen bij het voorspellen van piekmomenten, het inplannen van personeel, het optimaliseren van menuvoorraden en het verminderen van verspilling door nauwkeurige inkoop. Digitale menukaarten bieden bovendien de mogelijkheid tot flexibele prijzen, zodat je vraag en aanbod beter op elkaar kunt afstemmen en bepaalde dranken en gerechten juist wel of niet kunt stimuleren.

Artikel delen