advertorial

Gasten willen makkelijk betalen: wat werkt het beste voor jouw zaak?

Gasten rekenen af aan tafel

Gasten willen makkelijk betalen: wat werkt het beste voor jouw zaak?

Snel en makkelijk afrekenen is voor veel gasten minstens zo belangrijk als goed eten en service. Van contactloos betalen tot QR-codes en mobiele wallets: gemak staat centraal. Maar welke betaalvorm past het beste bij jouw horecazaak én jouw gast?


1. Vaste en mobiele betaalautomaten bij veel transacties

Laten we beginnen bij de vaste en mobiele betaalautomaten. Ze zijn robuust, gebruiksvriendelijk en geschikt voor het afhandelen van veel transacties. Voor veel mensen is dit nog steeds de vertrouwde manier van betalen, zowel contactloos als via het insteken van de kaart in de automaat.

2. Tap to Pay: bestellen en betalen op één device

Met Tap to Pay maak je van je mobiele telefoon of handheld eenvoudig een betaalautomaat. Het is een stuk goedkoper dan een traditionele betaalautomaat, omdat je slechts één device nodig hebt voor zowel bestellen als contactloos betalen. Betalen aan tafel wordt zo een stuk eenvoudiger. Dat is niet alleen gastvrijer, het zorgt ook voor een snellere doorloopsnelheid van de bezette tafels.

*Tekst gaat verder na het kader.

Rabobank ondersteunt al deze vormen van betalen met Rabo Smart Pay

De slimme manier van betalen waarmee jouw gasten altijd en overal eenvoudig kunnen betalen. Wil jij weten hoe je dit voor jouw zaak kunt inzetten? Bezoek Rabobank op stand 3.301 in hal 3 tijdens Gastvrij Rotterdam.

3. Een digitale menukaart en snel betalen met een QR-code

Bestellen en betalen via een QR-code zien we steeds vaker terugkomen. De gast scant een QR-code en kan direct zijn bestelling doorgeven en betalen met iDEAL. Deze methode is uitermate geschikt voor grote terrassen, om personeel vrij te maken voor serviceverlening, of wanneer de gast op een strandbed ligt. Het is een snelle en veilige manier van bestellen en betalen voor de gast, en als ondernemer loop je geen omzet meer mis.

4. Snellere doorloop met een bestelzuil in de zaak

Bij horecazaken waar een hoge doorloopsnelheid van belang is, is een bestelzuil een uitkomst. Door het plaatsen van een bestelzuil voor het opvangen van bestellingen en betalingen, kan het personeel zich richten op het zo snel mogelijk bereiden van het voedsel en de service aan de gast bij het afhalen. Met een bestelzuil heb je eigenlijk een extra personeelslid in de zaak.

5. Bestellen en betalen via jouw online shop

Online bestellen van eten en drinken kan via bezorgdiensten, maar ook direct via de eigen website van de horecazaak. De gasten bestellen en betalen direct online in jouw webshop. Betalen gaat via populaire betaalmethodes zoals iDEAL of creditcard. Het is heel eenvoudig te realiseren.

Artikel delen