Aan de Van Baerlestraat in Amsterdam opende in juni een nieuwe horecazaak: The Marlin Bar. Gevestigd in een karakteristiek hoekpand, combineert deze brasserie invloeden uit Zuid-Europa met een focus op vis en zeevruchten. Het restaurant is een initiatief van Wolves Hospitality Group, bekend van onder meer Café Garçon en Brasserie Margaux.
The Marlin Bar wil een toegankelijke eetervaring bieden zonder in te boeten op kwaliteit. Gasten genieten van een lunch, cocktail aan de bar of uitgebreid diner. De kaart wisselt met de seizoenen en biedt naast vis ook vleesgerechten, vegetarische opties en kleinere gerechten om te delen. Op het terras is plek voor zo’n 35 gasten, binnen zijn ongeveer 60 zitplaatsen beschikbaar.
*Tekst gaat verder onder de foto's.
De keuken is in handen van het duo Philip Hitchin (head chef) en Philippe Schuring (executive chef), die samen een menu ontwikkelden met dagverse producten en aandacht voor een goede prijs-kwaliteitverhouding. Speciaal voor bezoekers van het nabijgelegen Concertgebouw serveren ze een tweegangenmenu.
*Tekst gaat verder onder de foto's.
Het interieur, ontworpen door Investerior, straalt ingetogen luxe uit met een nautisch tintje. Warme stoffen, mahoniehout en marmeren accenten zorgen voor een elegante sfeer. De uitgebreide wijnkaart stelde sommelier Dwight Oldenho samenf en bevat een mix van klassiekers en verrassende keuzes.
Met The Marlin Bar betreedt Wolves Hospitality Group voor het eerst het vissegment, waarmee het bedrijf zijn positie in het hogere middensegment van de Amsterdamse horeca verder uitbreidt.