Masterclass KHN biedt ondernemer handvatten

Masterclass KHN biedt ondernemer handvatten

Tal van horecaondernemers verzamelde zich maandag en dinsdag in café De Beurs in Utrecht voor de masterclass ‘Wie is die gast? Ik wil die gast!’ van KHN. In deze twee dagen kregen horecaondernemers tips van professionals op het gebied van concept, interieur, keuken en gastvrijheid. Entree nam een kijkje.

“Ik doe nog te weinig aan storytelling”, dat concludeerde horecaondernemer Niels Hoogeboom van ’t Veen Eten & Drinken in Roelofarendsveen na afloop van de masterclass van KHN. “Ik vertel mijn gasten nog te weinig over de herkomst van mijn producten. Zo bleek dat het benoemen van leveranciers bijvoorbeeld heel slim is. Maak de lokale bierbrouwer ambassadeur van jouw horecazaak. Dat is ook voor de leverancier weer leuk. Dan krijg je uiteindelijk een win, win-situatie.” 

Over de masterclass
De training is speciaal bedoeld voor horecaondernemers met een eigen (eet)café, bar of discotheek. Het programma van de masterclass is gebaseerd op een diepgaand behoefteonderzoek naar gasten. De resultaten zijn vertaald in horeca-doelgroepen en worden gekoppeld aan de trends en ontwikkelingen én de kern van verbeterpunten voor de gast van vandaag: het concept, het interieur, de menukaart en de gastvrijheidsbeleving. Deze thema’s kwamen uitgebreid aan bod  in die twee dagen met 4 experts op elk vakgebied.

Meer handvatten
Martijn van Vlodorp, hospitality manager van Golden Tulip Hotel Central s-Hertogenbosch, wil met het hotel vooral een huiskamergevoel uitdragen naar gasten. Dat vindt hij lastig te communiceren. “Gasten zien ons nog niet zoals ik hoop dat ze ons zouden zien. Ik heb nu handvatten gekregen om dat huiskamergevoel meer uit te dragen naar gasten in de vorm van acties. Zo moeten we onze high tea bijvoorbeeld veel gerichter in de markt zetten, door het vaker te delen op de website en sociale media. Daarnaast hebben we een prachtige wijnkelder waar we nu een actie voor in het leven roepen waarbij gasten voor een mooie prijs wijnen kunnen mogen proeven. Dat draagt allemaal bij aan dat huiskamergevoel dat we willen uitdragen.”

Persoonlijk plan
Kortom: na de masterclass hebben ondernemers meer kennis van de (bar)gast en de wensen en behoeften. Daarnaast krijgen ze handvatten voor het toepassen van nieuwe impulsen of een vernieuwd concept op hun bedrijf. In een vervolgafspraak met één van de KHN bedrijfsadviseurs maken de ondernemers hier een persoonlijk plan voor. Vind hier meer informatie over de masterclass.

 

Artikel delen