Gastrobar Wendy in Rijen bespaart tijd met reserveringssysteem Guestplan

Gastrobar Wendy in Rijen

Gastrobar Wendy in Rijen bespaart tijd met reserveringssysteem Guestplan

Na jarenlang aanmodderen met verschillende reserveringssystemen, maakte de in Rijen gelegen Gastrobar Wendy een paar maanden geleden de overstap naar Guestplan. De invoering van het nieuwe reserveringssysteem mag dan pas drie maanden geleden plaats hebben gevonden, eigenaresse Wendy Hofman ervaart nu al een wereld aan verschil.

Overzicht en eenvoud zijn pluspunten

Guestplan bevalt goed. Niet alleen voor Wendy Hofman, maar ook de medewerkers. “Het is erg gemakkelijk te begrijpen en sluit goed aan bij onze werkwijze.” Voordat Hofman en haar team besloten om de overstap naar Guestplan te maken, werkten ze met verschillende reserveringssystemen. “We hebben samengewerkt met verschillende aanbieders. Toch boden al deze systemen niet helemaal waarnaar we op zoek waren. Vooral op het gebied van transparantie naar gasten. Zo konden gasten op de website niet specifiek reserveren voor een lunch, high tea of diner en konden ze niet direct zien of het gekozen moment nog vrij was.” Iets wat voor zowel de gasten als voor de medewerkers van de gastrobar voor veel onduidelijkheid zorgde.

Probleemloos reserveren

Extra fijn vindt zij het dan ook dat Guestplan deze duidelijkheid wel biedt. “Wanneer gasten nu een reservering maken, zien zij direct welke services wij bieden, zoals een high tea, borrel of diner en welke tijdstippen op de gekozen dag nog beschikbaar zijn. Hierdoor ontstaan er minder vaak problemen met reserveringen.” Voorheen werden ze vaak gebeld met vragen over een gemaakte reservering. Dat is nu niet meer het geval. "Het heeft voor ons de druk van de telefoon gehaald.” Ook aan de beheerders- en gebruikerskant werkt Guestplan erg duidelijk en transparant.

'Het overzicht en de eenvoud zijn wat ons betreft de grote voordelen van dit systeem'

Functie gastenlijst geeft overzicht

Een andere feature waar ze bij Gastrobar Wendy maar wat blij mee zijn, is de functie genaamd ‘Gastenlijst’. “Vooral het team achter de bar maakt hier graag gebruik van." Deze functie toont op volgorde van tijdstip welke gasten er komen, met hoeveel personen ze zijn en welke service zij hebben geboekt. Ook de status van de gast kan heel gemakkelijk aangepast worden. En is de reservering ten einde gekomen? Dan verdwijnt deze automatisch uit de lijst. Heel overzichtelijk!

Uitbreiden met extra functies

De implementatie van Guestplan verliep voor Gastrobar Wendy erg soepel. “Binnen een paar uur was alles geïmplementeerd. Nu we wat langer met het systeem werken, beginnen we het langzaamaan uit te breiden met extra functionaliteiten, maar ook met alleen de basis konden we al prima uit de voeten.”

Meer informatie over Guestplan

Ook interesse in de services van Guestplan? Klik op de rode knop hieronder!

Klik hier voor meer informatie over Guestplan!

Artikel delen