Oprichters Pesca bezig met uitbreiding

Oprichters Pesca bezig met uitbreiding

Pesca, het innovatieve visrestaurant uit Amsterdam dat Best Hospitality Concept 2016 werd tijdens de Entree Awards, gaat groeien in het binnen- en buitenland. Oprichters Sven Sallaerts en Jos de Jong, die ook betrokken zijn bij bar-restaurant De Tulp in Amsterdam, lanceren deze week een crowdfundingscampagne voor een tweede locatie in Amsterdam en een nieuwe in Berlijn. Bekijk foto's van Pesca onder dit bericht.

De plannen van Sallaerts en De Jong met Pesca zijn ambitieus. Ze vertellen: “Ten eerste willen we naast het bestaande restaurant op de Amsterdamse Rozengracht een grotere vestiging openen, op een A-locatie in Amsterdam. Het liefst in een gebouw met grote ramen en terrasmogelijkheden.” Op de nieuwe stek willen de twee de vismarkt en de keuken met elkaar verbinden en bij de entree zal een bar voor oesters en cava gebouwd worden. Daarnaast leggen Sallaets en De Jong, samen met internationale partners, de basis voor een vestiging in Berlijn. “De IP-rechten van Pesca zijn afgeschermd, zodat we gedegen kunnen werken aan de verdere uitbreiding van ons concept. Dit zal uiteindelijk leiden tot een succesvol franchisemodel.” 

Onderzoek
​Volgens de twee ondernemers is er zowel in Amsterdam als Duitsland behoefte aan meer visrestaurants. Naar de Duitse markt deden ze afgelopen jaar met een Duitse partner onderzoek. "Hieruit bleek dat er een enorme groeipotentie voor restaurants gespecialiseerd in vis is." Ze vervolgen: "Daarnaast staat de Duitse cultuur dicht bij de Nederlandse, en de Duitse economie is de sterkste van Europa. Arbeidslasten, loonkosten en huisvestingskosten zijn er lager dan hier, en het Duitse recht biedt een zeer sterke basis voor een internationaal franchisemodel.”

Nieuw systeem
“We ontwikkelen momenteel bovendien een systeem om ons dynamische prijsbeleid [waar Pesca bekend omstaat, red.] te digitaliseren. Door deze innovaties kan de prijs van de vis nog scherper, terwijl de marges gezond blijven.” Om de plannen te realiseren lanceren Sallaerts en De Jong deze week een crowdfundingscampagne. Dit deden ze ook voor de huidige vestiging van Pesca. Hierover zeggen ze: “Anderhalf jaar eerder dan gepland hebben wij onlangs onze eerste crowdfunding terugbetaald.”

​Winstdeling
Afgelopen tijd kwam Pesca meerdere keren in het nieuws. Onder meer over de winstdeling met het hele team. Afgelopen december verdeelden zij ruim 10.000 euro onder de werknemers.

Lees hier een groot artikel over Pesca, dat eerder verscheen in Entree.

 

 

 

 

 

Artikel delen