Wouter Verkerk: 'Waarom laten horecaondernemers geld liggen?'

Iemand die zijn 50 eurobiljetten telt

Wouter Verkerk: 'Waarom laten horecaondernemers geld liggen?'

Iedere horecaondernemer droomt van een kassa die rinkelt. Maar wat zit er écht in die omzet? In deze column legt Wouter Verkerk uit waarom het verschil tussen bronzen, zilveren en gouden omzet alles zegt over het succes van je zaak. Want waar veel ondernemers stoppen bij 'goed genoeg', laat Verkerk zien hoe juist die laatste paar procent het verschil maken tussen overleven en uitblinken.

Voordat een emmer overloopt, moet er eerst heel veel in. Water gaat bol staan en zand of, waar ik het in deze column over wil hebben, munten vormen eerst een berg bovenop de emmer, voordat ze eraf vallen. Die emmer, met die grote berg glimmende gouden munten bovenop, staat symbool voor de omzet van een ongelooflijk succesvolle horecaonderneming. We zien die grote berg, maar we zien niet wat er allemaal onderin die emmer ligt. We zien eigenlijk alleen maar de gouden omzet. Maar daaronder, daar zit ook bronzen en zilveren omzet.

Verder lezen?

Wil je meer lezen over de omzet in de horeca van Wouter Verkerk? Abonneer je dan op Entree Magazine Digitaal en krijg direct toegang tot onze exclusieve artikelen.

Kies je abonnement hier

Artikel delen