advertorial
promotioneel
De beste ondersteuning voor jouw e-mailcampagnes? Hier moet je op letten
De beste ondersteuning voor jouw e-mailcampagnes? Hier moet je op letten
E-mailmarketing is een onmisbaar gereedschap geworden voor elk horecabedrijf, naast sociale media en goede webteksten met een gedegen SEO-strategie. E-mailtools helpen je bij het bouwen van campagnes voor je horeca-onderneming, het bijhouden van statistieken en het beheren van je database. Maar software alleen haalt zelden het gewenste resultaat. Voor campagnes die echte impact maken, heb je deskundige begeleiding nodig. Waar let je op bij het kiezen van de juiste ondersteuning?
E-mailmarketing kan niet zonder support
Voordat je meer leest over de manier waarop je de juiste ondersteuning vindt voor je e-mailcampagnes, is het goed om te weten waarom ondersteuning zo belangrijk is. E-mailmarketing is een dynamische manier van marketing, waarbij details het verschil maken.
Veel bedrijven en organisaties sturen regelmatig e-mails uit met kortingen en nieuwtjes, maar zien daarmee hun bereik niet groter worden onder hun klanten of leden. E-mails zonder duidelijke boodschap of persoonlijke aanpak missen hun doel. Ze worden niet geopend of soms meteen verwijderd.
De beste e-mail marketing tool helpt je daarom niet alleen met het in elkaar zetten van de mail, zoals een handig systeem met slepen en neerzetten, maar ondersteunt je ook in het bepalen van je strategie. Toch is de ene ondersteuning de andere niet. De mate waarin je persoonlijke aandacht ontvangt, speelt bijvoorbeeld een belangrijke rol in het succes van je e-mails.
Deze steun is onmisbaar voor jouw e-mailcampagnes
In je zoektocht naar de juiste aanbieder van e-mailmarketingtools, is het goed om een aanbieder te kiezen die jou niet alleen de gereedschappen biedt om een e-mail te maken, maar ook de kennis en kunde. Je zou kunnen zeggen dat je e-mailmarketingaanbieder een partner moet zijn, die met je meedenkt. Maar op welke manier uit zich dat? Welke diensten moet een bedrijf bieden om zeker te weten dat ze actief met je meedenken?
Een eerste indicatie dat een e-mailmarketingaanbieder echte ondersteuning biedt, is wanneer ze niet alleen een klantenservice hebben in een algemene taal, zoals het Engels, maar ook in je eigen lokale taal. Als je bovendien meteen iemand aan de lijn krijgt, voordat je je door verschillende veelgestelde vragen en chatbots hebt geworsteld, weet je zeker dat deze aanbieder persoonlijke aandacht op één zet.
Alleen een Nederlandse klantenservice aanbieden is vaak niet genoeg om de juiste service te krijgen. Het advies dat je krijgt moet ook waarde hebben en je echt op weg helpen. Het moet dus dieper gaan dan alleen ondersteuning als je e-mailtemplates niet werken.
Je aanbieder moet een partner zijn die meedenkt over de strategie, waar de CTA’s moeten staan en wat wel werkt en wat niet. Dat kan worden gedaan via een persoonlijk telefoongesprek, een intakegesprek of zelfs met het aanbieden van trainingen op maat, die handige handvatten bieden om beter zelf aan de slag te gaan met e-mailmarketing.
Software die helpt e-mails persoonlijk te maken
Ondersteuning voor je e-mailcampagnes moet persoonlijk zijn waar nodig. Toch zijn handige plug-ins en digitale oplossingen ook onmisbaar voor elke organisatie die mails verstuurt. Je wilt niet voor elke stap in je campagne meteen de telefoon moeten oppakken om een medewerker te spreken. Soms wil je ook zelf aan de slag kunnen. Dat kan natuurlijk door een e-mailmarketingtraining te volgen, maar vooral door te kiezen voor een aanbieder die persoonlijke aandacht combineert met praktische tools.
E-mailmarketingaanbieder Flexmail biedt precies die combinatie in hun nieuwsbrief software. Naast ondersteuning krijg je bij hen toegang tot een platform dat volledig is ontworpen met gebruiksgemak en resultaat in het achterhoofd. Zo kun je zonder technische kennis zelf professionele e-mails bouwen, content tonen aan klanten op basis van hun interesses, en automatische flows opzetten voor elke stap in de klantreis.
Je analyseert je resultaten eenvoudig met rapporten en A/B-tests. Je maakt in enkele kliks templates, landingspagina’s, formulieren en enquêtes. Zo houd je controle over je campagnes, werk je efficiënter, bereik je meer en dat alles zonder in te boeten op kwaliteit of ondersteuning.
Ga zelf aan de slag
De juiste tools helpen je om gericht zelf aan de slag te gaan. Door te proberen leer je als horeca-ondernemer het beste wat werkt en wat niet, maar als je geen strategie of ondersteuning hebt, is elke e-mail die je verstuurt als een bord spaghetti tegen de muur om te zien wat blijft plakken en wat niet.
Analyses van klikgedrag en het openen van e-mails zijn belangrijk als ondersteuning, maar ze kunnen nu eenmaal niet zonder goede persoonlijke aandacht en de juiste gereedschappen. Je zou de technische tools, de persoonlijke aandacht en de statistieken daarom kunnen zien als drie cruciale zaken die niet zonder elkaar kunnen om de juiste e-mailcampagne op te zetten. Een goede aanbieder combineert ze daarom alle drie in één.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen