Deze digitale keukenhulp zorgt voor efficiënter voorraadbeheer in 2023

Horeko - digitale keukenhulp

Deze digitale keukenhulp zorgt voor efficiënter voorraadbeheer in 2023

Foodkosten zijn een van de grootste kostenposten in horecazaken. Het loont dus behoorlijk om je voorraadbeheer inzichtelijk te hebben en efficiënt te organiseren. Kitchen Management is daarvoor dé aangewezen digitale keukenhulp.

Papieren recepten die door de keuken slingeren, HACCP-stickers die keer op keer opnieuw geschreven moeten worden, of een kok die als enige de recepturen uit zijn hoofd kent en ze steeds weer aan andere keukenmedewerkers moet vertellen. Klinkt bekend? Met Kitchen Management van Horeko behoren dit soort praktijken tot het verleden. Het digitale systeem brengt structuur en overzicht in de keuken. De software maakt efficiënt voorraadbeheer mogelijk en is speciaal ontwikkeld voor de horeca en voor de uitdagingen waarmee de branche te maken heeft.

Horeko 3F4B4974

Duidelijke inzichten

De inkoop van ingrediënten is één van de grootste kostenposten, weten horecaondernemers als geen ander. Maar weten ze ook wat de margepakkers zijn op hun menukaart, wat de ideale meest actuele kostprijs per gerecht is en welke items je beter van de kaart kunt schrappen? Het systeem van Kitchen Management geeft duidelijke inzichten in deze vragen – niet gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar op basis van informatie.

Wat is allemaal mogelijk met Kitchen Management?

  • MEP-registratie: met de MEP-lijsten komen taken voor de mise-en-place automatisch uit het systeem rollen, zodat het team direct kan starten.
  • Receptuurbeheer: met één klik op de knop gerechten, ingrediënten, hoeveelheden en bereidingswijzen bij de hand.
  • Kostprijsberekening: ontvang een advies over de prijzen van je gerechten. Zo ben je zeker van voldoende marge op je menukaart.
  • Allergenendeclaratie: dankzij slimme koppelingen in het systeem heb je altijd de allergenendeclaratie voorhanden. Nooit meer zoeken!
  • Labelen: houdbaarheid, allergenen, inhoud of ontdooiregels: je bundelt ze allemaal met labels op producten. Kitchen Management draait automatisch het juiste (en afwasbare!) label uit als je een gerecht invoert in het systeem.
  • Dervingregistratie: word je bewust van de derving binnen je bedrijf én de waarde hiervan door waste te registreren in het systeem.
  • HACCP-registratie: bij deze tool voer je de HACCP-taken eenmalig in, waarna ze op het juiste moment getoond worden in het systeem.
  • Menu-engineering: ontdek welke gerechten op de menukaart winst opleveren en zie of je meest bestelde gerecht ook de grootste winstmarge heeft
  • Kiosk: communiceer je menukaart direct op Horeko’s speciale informatiezuil, zodat je gasten simpel de actuele gerechten (mét allergenen) kunnen inzien.

Artikel delen