Voorbereiden
Het gaat wanneer we ons voorbereiden op het terrasseizoen dus niet over mooi weer, maar over een gevoel. Alsof je iedere dag zo naar het strand kunt lopen. Alsof het terras op een fijn plekje in Zuid-Frankrijk ligt. ‘Of in Capri!’, dacht Johan ineens. Met zijn vrouw was hij vijf jaar geleden op dat mooie eiland vlak bij Napels. Dat werd zijn thema voor 2025: Capri Style! Hij zou vanaf april zijn gasten gaan verwennen met een Italiaans gevoel, zodat ze zich tot september op Capri wanen, of het nu mooi weer is of niet. En de voorbereidingen beginnen morgen, besloot hij op dat moment, eind augustus 2024.
In de startblokken
En inderdaad, hij is er nu bijna klaar voor. Hij ontwikkelde een eigen ‘Capri Style’ Limoncello en laat het gevoel in alle uitingen terugkomen. Zo bevatten de menukaarten specials met een Italiaanse knipoog, zonder dat zijn zaak nu ineens een Italiaans restaurant is geworden.
Heel subtiel. De playlists voor op het terras staan klaar, er zijn speciale schorten besteld en de citroenplanten voor op de tafels zijn al in huis. Hij liet een enorme eyecatcher ontwerpen als buitenbar en de Limoncello Spritz kost straks op vrijdag maar 6,50 euro. De marketingcampagne is af, er staan tien nieuwsbrieven klaar en voor het hele themajaar zijn de specials bedacht.
Het concept voor zijn terrasseizoen gaat op 1 april in, precies zeven maanden nadat hij aan de voorbereiding begon. Dát is moderne horeca: het kan met een plan!