Samenwerken met influencers in de horeca: hoe werkt het?

Influencers in de horeca, hoe werkt het?

Samenwerken met influencers in de horeca: hoe werkt het?

Influencers kunnen er - naast de inzet van sociale media - voor zorgen dat je horecazaak binnen no-time veel aandacht krijgt. Maar hoe start je zo’n samenwerking? En wat zijn de valkuilen? Roger Bloem van Roger Bloem Marketing: “Kijk goed welke influencers bij je bedrijf passen en op wie zij invloed hebben. Dat is belangrijker dan het aantal volgers."

Tekst: Madelief de Weerd

Viral video's

Meterslange rijen met gasten voor je horecazaak dankzij TikTok en Instagram. Het overkwam onder andere Fabel Friet en Chun Café in Amsterdam vorig jaar. De viral video’s waarin hun friet en sandwiches voorbijkwamen, zorgden voor zeeën van dagjesmensen en toeristen. Het bleek een goudmijn. Hoe zo’n hype ontstaat? Influencers en sociale media! En nee: dit zijn niet alleen mensen met duizenden volgers, want een influencer kan volgens marketeer Roger Bloem iedereen zijn. Hij is mede-oprichter van Cityguys, een platform dat via online kanalen bezoekers van horeca inspireert. Ook verzorgt hij al jaren de marketing voor horecazaken en -merken met zijn eigen marketingbureau.

'Influencers zijn een marketingtool die je niet mag negeren'

Het belangrijkste is dat je via influencers de juiste doelgroep bereikt. Gebeurt dit, dan levert het je veel conversie op volgens Bloem: “Hierdoor is samenwerken met influencers voor elke ondernemer interessant. Ze zorgen ervoor dat mensen kennismaken met je horecazaak, waardoor je meer gasten en omzet krijgt. Samen met pr, advertenties en mond-tot-mondreclame zitten ze bovenaan je funnel. Een marketingtool die je niet mag negeren.”

*Tekst gaat verder onder de foto van Roger Bloem en The City Guys.

thumbnail_Food_influencers

In 4 stappen starten met influencermarketing

Normaal gesproken heeft Bloem een hele dag nodig om uit te leggen hoe je samenwerkt met influencers. Nu probeerde hij het kort samen te vatten in vier stappen, zodat jij als horecaondernemer zelf aan de slag kunt gaan met samenwerkingen. Benieuwd hoe? Je leest het exclusief in de Entree App!

Ga naar de Entree App

Artikel delen