Tekst: redactie Entree Magazine
Foto's: Ashkan Mortezapour Photography
Het is even wennen voor gasten van NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam: personeel met mondkapjes en handschoentjes, desinfectiepunten, plexiglas tussen gast en receptionist en geen ontbijtbuffet meer. Hotelkamers blijven waar mogelijk 48 tot 72 uur na vertrek van gasten onbezet en linnen wordt in afgesloten zakken afgevoerd. En bij het bijbehorende restaurant Vermeer* gaan de jassen van gasten in speciale kledinghoezen, leggen medewerkers servetten met een pincet op tafel en gebeuren tafelbereidingen vanaf een trolley. Wat drinken in de bar Bottles & Jars? Dat kan, maar wel op reservering en na een korte gezondheids-verificatie bij de ingang.
Feel Safe at NH
De meeste van deze maatregelen komen terug in Feel Safe at NH. Dit is een nieuw keurmerk met hygiëne- en veiligheidsprotocollen dat de NH Hotel Group ontwikkelde voor alle NH-hotels wereldwijd. In de reportage spreken we met general manager Ludo de Jong, die vertelt dat 'Het Nieuwe Werken' een hele organisatie is, maar wél zorgt voor een veilige werkomgeving voor werknemers en ontspannen verblijf voor gasten. Gastvrjiheidsdeskundige Wouter Verkerk geeft verder tips hoe je Het Nieuwe Werken combineert met gastvrijheid en branchevereniging NVZ – Schoon | Hygiënisch | Duurzaam geeft tips voor goede handhygiëne voor medewerkers.