Paddy O’Ryan gaat voor flexibiliteit met QR-systeem

Paddy O’Ryan gaat voor flexibiliteit met QR-systeem

Toen Baukje de Vries van de Ierse pub Paddy O’Ryan overstapte op het QR-systeem van Orderli, zag ze het aantal bestellingen toenemen, vooral omdat gasten zo nieuwsgierig waren naar de nieuwe manier van bestellen. En ze ziet meer voordelen: ze kan de kaart op elk moment aanpassen en invullen zoals ze wil. “Het verkoopt gewoon leuker.”

Paddy O’Ryan is een echte Ierse pub in hartje Leeuwarden. Al 23 jaar kunnen gasten in de grote zaak of op het bijbehorende terras terecht om te genieten van live muziek, sportwedstrijden, lekker ‘pub food’ of een drankje. “Bij ons kom je niet dineren, je komt een hapje eten”, schetst eigenaresse Baukje de Vries. “Paddy O’ Ryan is echt een ontmoetingsplek. Overdag komen hier vaak wat oudere mensen, maar ’s avonds spreken ook jongeren hier af.” De sfeer is zoals je van een pub verwacht: chesterfieldbanken geven het een typische look. En uiteraard is er regelmatig folkmuziek te horen.

QR-systeem versus personeel

Ook de medewerkers, die Engels spreken en uit de hele wereld afkomstig zijn, zijn belangrijk voor de sfeer. Toen De Vries vorig jaar, na de eerste lockdown, overstapte op een QR-bestelsysteem van Orderli, was dat dan ook helemaal niet met het idee dat dat systeem het personeel kon vervangen. “Ik wil juist dat medewerkers altijd zichtbaar en behulpzaam blijven, zeker omdat bijvoorbeeld we verschillende wisseltaps hebben en ik het belangrijk vind dat personeel daarbij kan adviseren. Dat is wat mij betreft essentieel.”

Geen papieren kaart

De voornaamste reden om het bestelproces toch digitaal te laten verlopen, was voor haar het gemak. “We wilden, na die eerste lockdown, eigen af van de papieren menukaart die je na ieder bezoek moest schoonmaken. Met Orderli kun je de kaart gewoon invoeren in het systeem en dat is niet alleen handig, maar ook flexibel.”

Interesse van gasten

“In het begin was ik best huiverig”, geeft ze toe. “Ik was bang dat gasten het misschien niet werkbaar zouden vinden.” Het tegendeel bleek waar: “Zeker in het begin merkte ik dat het aantal bestellingen omhoog ging. Gasten waren gewoon nieuwsgierig naar hoe het werkte en wat er allemaal op de kaart stond. Wij waren een van de eerste zaken in de buurt die hiermee werkten, dat wekte duidelijk interesse.”

Flexibel met Orderli

Inmiddels is het QR-systeem helemaal ingeburgerd by Paddy O’Ryan en zou De Vries niet anders meer willen. “Het flexibele bevalt me echt enorm. Als de keuken dichtgaat, om 9 uur, zet je de keukenkaart uit. Dat is heel fijn in dagelijks gebruik. Ook biedt het ruimte voor foto’s en beschrijvingen. Op de kaart hadden we niet bij elk gerecht een foto staan, omdat er geen ruimte voor was. In de app kan dat wel. Zo hebben we huisgemaakte vega bitterballen van de Croquetterij op de kaart staan. Ik vind het heel mooi dat we daar in de app uitgebreide informatie over kunnen geven, wat meer over het bedrijf kunnen vertellen. Het verkoopt leuker.”

Meer weten of een demo aanvragen? Kijk dan op de website van Orderli

Artikel delen