Rob van den Broek
Advertorial

Interview met ondernemer Rob van den Broek

Hij is betrokken bij events, activaties en catering voor o.a. Rituals, Debic en het North Sea Jazz Festival. Hij opende in coronatijd het hippe junkfood restaurant The Goat in Rotterdam en nam tegelijkertijd Beachclub 8 in Rockanje over. Ondertussen was hij de eerste met een corona proof drive thru voor foodboxen, maakt hij dinerboxen voor bedrijven én heeft hij grote plannen voor dit jaar. Entree Magazine gaat langs bij culinair duizendpoot Rob van den Broek. Hij is eigenaar van Taste More en Tasty Lemon en daarmee gespecialiseerd in catering, food-marketing en eventorganisatie.

Tekst: Iris Kranenburg - Foto’s: Pim Ras

Taste More en Tasty Lemon

Wie het pand van Taste More en Tasty Lemon in Oosterhout binnenstapt, komt terecht in een en al bedrijvigheid. Oké in het kantoorgedeelte werken een stuk minder mensen dan normaal, maar in de productieruimte en keukens wordt de een na de andere foodbox gevuld. Het is wel een andere bezigheid dan vóór corona: normaal gesproken is dit de plek waar de (culinaire) voorbereidingen plaatsvinden voor allerlei bijzondere events of activaties.

debic taste more rob van den broekWaarom ben je dit bedrijf begonnen?

Rob van den Broek: “Ik ben als chef opgeleid en kookte als bijbaan vaak bij mensen thuis. Heerlijk vond ik dat. Later gaf ik kookdemo’s voor bedrijven en werkte ik op de culinaire redactie van het televisieprogramma Life & Cooking. Maar ik wilde meer, ik wilde ook een gevoel en beleving om een product of merk creëren. Uit die gedachte ontstonden in 2008 cateringbedrijf Taste More en in 2018 creative agency Tasty Lemon.”

Kun je daar wat meer over vertellen?

“Met beiden doen we heel veel. Zo bedenken en organiseren we events voor bedrijven. De ene keer worden we gevraagd voor catering, dan weer voor een totaalproductie inclusief styling en het leveren van hostessen. Ook bedenken we marketingacties en beurs-activaties voor bedrijven, organiseren we bruiloften en foodtruck-events en zijn we verantwoordelijk voor de catering van diverse festivals en evenementen. Maar wat we ook doen: het is altijd creatief! Zo ontwierpen we op de Horecava van vorig jaar een chef’s table voor Debic, organiseerden we ludieke diners voor Rituals en Albert Heijn-supermarktmanagers en ontwikkelden we exclusieve pr-events voor Magnum.”

De werkzaamheden zijn door de coronacrisis uiteraard veranderd voor Taste More en Tasty Lemon. Om te laten zien wat er nu gebeurt, leidt Van den Broek ons rond door het pand. Jongens en meisjes met mondkapjes pakken aan lange tafels de een na de andere box in.

foodbox taste more Rob van den Broek

Wat gebeurt hier nu?

“De vraag naar foodboxen is enorm. Er zijn bijvoorbeeld veel werkgevers die hun personeel een nieuwjaarsdiner voor thuis aanbieden. Voor hen stellen we een verrassend culinair menu samen. Maar de boxen kunnen ook een heel ander doel hebben. Denk aan bedrijven die geen live-events kunnen organiseren en toch van zich willen laten horen bij journalisten en influencers. Ook voor hen bedenken we toffe pr-boxen die zorgen voor publiciteit of social media-content.”

We lopen door naar de productiekeuken. Er is volop actie om de culinaire creaties voor allerlei foodboxen te maken. In de keuken treffen we een van de chefs. Hij heeft net tientallen desserts gemaakt voor een luxe dinerbox. Zijn doel: mensen thuis een écht restaurant-gevoel geven. Om horecawaardige gerechten te krijgen, werkt hij alleen met de beste producten. Als voorbeeld noemt hij de producten van zuivelbedrijf Debic. Voor de chocolademousse gebruikt hij de Debic-slagroom zonder suiker. Het resultaat: een smaakvolle en luchtige chocolademousse.

Gebruiken jullie veel Debic-producten?

Rob van den Broek: “Jazeker! Per jaar gaan er wel veertienhonderd flessen kook- en slagroom doorheen. We gebruiken alles van Debic, van de kook- en slagroom tot de vloeibare dessert-bases en bakboter, óók op grote events. Zo serveerden we in het VIP dorp van het North Sea Jazz Festival panna cotta als dessert. Met de vloeibare basis van Debic is deze makkelijk te bereiden, is er geen waste én hij is erg lekker! En bij restaurant The Goat in Rotterdam, dat ik vorig jaar opende met Rolf Leliveld, gebruiken we de Debic-kookroom voor de sauzen.”

Zo te horen ben je enthousiast!

“Absoluut. Debic is een echt A-merk met constante kwaliteit. En ook fijn: de producten werken snel en je kunt altijd je eigen touch eraan toevoegen. Bovendien biedt Debic inspiratie, bijvoorbeeld in hun magazine, en die ideeën geven wij weer door aan chefs. We kunnen ook altijd bij ze terecht met vragen& en het bedrijf is altijd bezig met productontwikkeling. Net als wij!

foodboxen taste more Daarover gesproken: je hebt niet stilgezeten afgelopen periode!

“Dat klopt. Met Home Made Chefs, een online foodplatform dat ik in 2019 oprichtte met televisiekok Danny Jansen, ontwikkelden we tijdens de crisis met Boerschappen, STRND en Rabobank een plan. In een drive thru konden mensen boxen met overschotten van boeren en telers kopen. We hadden foodtrucks neergezet, er draaide zelfs een dj. Een enorm succes met tweehonderd auto’s per uur. Zelf nam ik tijdens de crisis nog een horecazaak over: Beacclub 8 in Rockanje. Hij stond leeg en ik dacht: we gaan het gewoon doen! Dat is voor mij ook gewoon ondernemerschap: je moet anders naar dingen durven kijken!”

Hoe kijk je naar 2021?

“Ik kijk uit naar dit jaar. Ik word soms moet van alle negatievitei. Ik snap het wel, maar weet zeker dat we straks weer allemaal bij elkaar kunnen komen en alles weer gaat draaien!”

Ben je geïnteresseerd in de producten en inspiratie van Debic? Kijk dan op debic.nl

Gerelateerd nieuws