1. Kosteloos een bestelsite binnen één dag
Ondernemers kunnen via E-food binnen een dag een gratis bestelwebsite lanceren en starten met het online aanbieden van afhaal- en bezorgmaaltijden: voor de horeca is dit momenteel de enige mogelijkheid om nog maaltijden te verkopen. De transactiekosten voor de eerste 250 orders neemt Bidfood voor haar rekening, daarna betalen ondernemers een fixed fee van 0,45 per transactie.
2. Horeca Samen Sterk
Om ook na de verplichte sluiting weer verzekerd te zijn van een volle zaak, kunnen ondernemers via Horeca Samen Sterk (www.horecasamensterk.nl) op een veilige manier digitale cadeaukaarten aanmaken. Er is geen afdracht, 100% gaat naar de ondernemer. Gasten die na de sluiting weer willen genieten van een diner of bitterbal, worden opgeroepen nu alvast een cadeaukaart te kopen of een bedrag te doneren. Ook dat zorgt voor inkomsten terwijl de deuren gesloten zijn.
3. Webinars
Naast hulp bij het opstarten van bestelwebsites en het aanbieden van cadeaukaarten, vangt Bidfood ondernemers met prangende vragen op. “De huidige situatie roept bij ondernemers veel vragen op”, zegt Slootweg. “Wat doe ik met mijn personeel? Moet ik hen doorbetalen? Kom ik in aanmerking voor steun van de overheid? Bidfood organiseert elke dinsdag om 13.00 uur webinars waarin ondernemers dit soort vragen aan experts kunnen stellen en direct antwoord krijgen.”
Dick Slootweg: “Goede horecaondernemers zijn gastvrij, creatief en weten wat daadkracht is. Deze eigenschappen hebben we nu nodig. Samen met experts en ondernemers ontwikkelen wij nieuwe tools om te helpen in deze zware tijd. Als je zoals nu in zwaar weer zit, lijkt het alsof er geen eind aan komt. Maar deze ellende gaat voorbij. Als we onze kwaliteiten inzetten en samenwerken, dan zijn we sterk genoeg om deze moeilijke periode te overwinnen.”